Μεταπτυχιακό στην Ειδική Εκπαίδευση

Frederick University

Περιγραφή Προγράμματος

Μεταπτυχιακό στην Ειδική Εκπαίδευση

Frederick University

Βασικοί Σκοποί

Το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στην Ειδική Εκπαίδευση στοχεύει στην παροχή γνώσεων και δεξιοτήτων, τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο, οι οποίες είναι απαραίτητες για την εκπαίδευση και υποστήριξη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα γενικά και τα ειδικά σχολεία. Στοχεύει στην παροχή γνώσεων, στην ευαισθητοποίηση, και στην εκπαίδευση πτυχιούχων Παιδαγωγικών και άλλων Πανεπιστημιακών Τμημάτων σε θέματα Ειδικής Ενταξιακής Εκπαίδευσης. Το πρόγραμμα αυτό θα παρέχει επιστημονική ενημέρωση όσον αφορά τον εντοπισμό, την αξιολόγηση αλλά και την αντιμετώπιση παιδιών με ειδικές ανάγκες μέσα στο γενικό σχολείο (γενική τάξη, ειδική μονάδα, ή εξατομικευμένη ειδική εκπαίδευση) αλλά και σε άλλους χώρους παροχής ειδικής εκπαίδευσης. Το παρόν Πρόγραμμα θα δώσει επίσης την ευκαιρία για την διεξαγωγή ερευνητικών έργων σε ένα τομέα στον οποίο δεν έχουν διεξαχθεί πολλές έρευνες μέχρι σήμερα, τουλάχιστον στον Κυπριακό χώρο.

Κάθε μαθητής έχει διαφορετικά χαρακτηριστικά σε σχέση με την ψυχοσωματική του ανάπτυξη, την γνωστική και γλωσσική του ικανότητα, την κοινωνικοποίηση και τη συναισθηματική του ανάπτυξη, στις περισσότερες περιπτώσεις οι διαφορές μεταξύ των παιδιών δεν είναι τόσο μεγάλες που θα χρειαζόταν διαφορετική προσέγγιση, σε άλλες όμως περιπτώσεις παιδιά παρουσιάζουν τέτοιες διαφορές με τα υπόλοιπα παιδιά της ίδια χρονολογικής ηλικίας που χρειάζεται ειδική εκπαιδευτική βοήθεια για να μπορέσει το παιδί να πάρει τα μέγιστα από την εκπαίδευση. Το πρόγραμμα στοχεύει στο να προετοιμάσει τον εκπαιδευτικό να εκπαιδεύσει, παιδαγωγήσει, στηρίξει, και γενικά να ενσωματώσει το παιδί στο σχολείο με συνέπεια και την καλύτερη ενσωμάτωση του στην κοινωνία. Τα μαθήματα του προγράμματος συμπεριλαμβάνουν θεωρητικά μαθήματα που ασχολούνται με γενικά, ειδικά και σύγχρονα θέματα ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης αλλά και πιο πρακτικά μαθήματα που αφορούν στην διδακτική μεθοδολογία και στις στρατηγικές που χρησιμοποιούνται στην ειδική εκπαίδευση και την αντιρατσιστική αγωγή. Επίσης, μεταξύ άλλων, παρουσιάζεται η αναπτυξιακή πορεία σε όλους τους τομείς ανάπτυξης και οι πιθανές αποκλίσεις που μπορεί να υπάρξουν, αλλά και η συμπτωματολογία ποικίλων ειδικών αναγκών και ο τρόπος αξιολόγησης στην ειδική εκπαίδευση.


Ο στόχος συνολικά είναι οι φοιτητές να αποκτήσουν ένα ευρύ και σταθερό επιστημονικό και παιδαγωγικό υπόβαθρο σε σχέση με την ενσωμάτωση συγκεκριμένων ομάδων μαθητών στις εκπαιδευτικές διαδικασίες αλλά και στην προαγωγή της ψυχοκοινωνικής του εξέλιξης.

Αναμενόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα ή Στόχοι του Προγράμματος

Με την επιτυχή συμπλήρωση του προγράμματος οι φοιτητές / - τριες αναμένεται να γνωρίζουν και να βλέπουν με κριτικό πνεύμα το σύνολο των θεμάτων που αφορούν την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. Πιο συγκεκριμένα αναμένεται:

  • να γνωρίζουν θέματα που αφορούν: τον εννοιολογικό προσδιορισμό της ενιαίας και ενταξιακής εκπαίδευσης, διαφορετικά μοντέλα προσέγγισης της αναπηρίας, την ιστορική και θεσμική εξέλιξη της ειδικής αγωγής και του αιτήματος για ενταξιακή εκπαίδευση, καθώς και ζητήματα που αφορούν την εκπαιδευτική πράξη, όπως οι δομές και λειτουργίες του ειδικού και ενταξιακού σχολείου και η διαφοροποιημένη προσέγγιση στη διδασκαλία.
  • να κατανοούν και να ενσωματώνουν βασικές έννοιες της ΠΕ και εναλλακτικά μοντέλα στη διαχείριση δύσκολων περιπτώσεων/μαθητών με Ειδικές εκπαιδευτικές Ανάγκες (ΕΕΑ).
  • να κατανοούν θεωρητικά τα μοντέλα αλλά και να κάνουν κριτική ανάλυση των διαφόρων μεθόδων και ψυχοπαιδαγωγικών τεχνικών που χρησιμοποιούνται στο πλαίσιο της τάξης για την προαγωγή της ένταξης των μαθητών με ιδιαίτερες δυσκολίες.
  • να έχουν μία διαφορετική αντίληψη για το σχολικό πλαίσιο, και να μπορούν να συνεργάζονται με άλλους ειδικούς και γονείς σε μία πάντοτε ενταξιακή υποστηρικτική προοπτική των μαθητών με ΕΕΑ.
  • να κατανοούν τις βασικές αρχές οι οποίες διέπουν την ανάπτυξη του ατόμου στους βασικούς τομείς κατά τη διάρκεια της βρεφικής, νηπιακής, σχολικής και εφηβικής ηλικίας και να γνωρίσουν την τυπική πορεία της ανάπτυξης σε αυτούς τους τομείς. Επίσης, να κατανοούν την αλληλεπίδραση μεταξύ γενετικών και περιβαλλοντικών παραγόντων κατά τη διάρκεια της ανάπτυξης.
  • να γνωρίζουν τις πιθανές αποκλίσεις από την τυπική πορεία της ανάπτυξης, με ειδικότερους στόχους την εξοικείωσή τους με βασικά θέματα της ψυχοπαθολογίας του παιδιού και του εφήβου, την ευαισθητοποίησή τους ως προς τους ειδικούς τρόπους προσέγγισης που απαιτούνται στις περιπτώσεις των παιδιών και των εφήβων με αναπτυξιακά προβλήματα και την επαφή τους με τις βασικές θεραπευτικές μεθόδους για την αντιμετώπιση των προβλημάτων αυτών.
  • να κατανοούν και να διενεργούν με ευαισθησία και επιτυχία μεθόδους αξιολόγησης, με σκοπό την αναγνώριση των ειδικών αναγκών και την ανάπτυξη των δεξιοτήτων των μαθητών, μέσα σε ένα περιβάλλον ένταξης όλων των παιδιών.
  • να γνωρίζουν ποικίλες μορφές ειδικών αναγκών, τους αιτιολογικούς παράγοντες, τα διαγνωστικά κριτήρια και τα χαρακτηριστικά των πιο συχνών διαταραχών/δυσκολιών/αναπηριών.
  • να κατανοούν βασικές μεθόδους σχεδιασμού, διεξαγωγής και κριτικής ανάλυσης της έρευνας και ειδικότερα της εκπαιδευτικής έρευνας σε θέματα Ειδικής και Ενιαίας Εκπαίδευσης.
  • να είναι σε θέση να σχεδιάζουν και να αναπτύσσουν είτε ποιοτική είτε ποσοτική έρευνα

Διάρκεια Σπουδών

Η διάρκεια του προγράμματος, τόσο για τα συμβατικά και εξ αποστάσεως προγράμματα σπουδών είναι η ίδια, ως εξής:

  • Πλήρης φοίτηση: τρία ακαδημαϊκά εξάμηνα (18 μήνες)
  • Μερική φοίτηση: έξι ακαδημαϊκά εξάμηνα (36 μήνες)

Σε περίπτωση που οι φοιτητές αποτύχουν σε ένα μάθημα ή για οποιοδήποτε άλλο λόγο, δεν μπορούν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους στον αναμενόμενο χρόνο, η διάρκεια των σπουδών μπορεί να παραταθεί. Ο χρόνος επέκτασης θα διαμορφωθεί σύμφωνα με τον Εσωτερικό Κανονισμό του Πανεπιστημίου Frederick, σχετικά με την αποφοίτηση των φοιτητών , ο οποίος ορίζει ότι η μέγιστη διάρκεια σπουδών 6 εξάμηνα και για μερική φοίτηση 12 εξάμηνα.


Πατήστε εδώ για περισσότερες πληροφορίες

Αυτή η σχολή προσφέρει προγράμματα σε:
  • ελληνικά


Τελευταία ενημέρωση June 21, 2018
Διάρκεια & Τιμή
Το μάθημα αυτό είναι Συνδυασμένες διαδικτυακές και στο πανεπιστήμιο
Start Date
Ημερομηνία Έναρξης
Σεπτ. 2018
Οκτ. 9, 2018
Duration
Διάρκεια
18 - 36 Μήνες
Μερική παρακολούθηση
Πλήρης παρακολούθηση
Price
τιμή
5,850 EUR
Τα συνολικά δίδακτρα για όλο το πρόγραμμα είναι 5.850 ευρώ.
Locations
Κυπριακή Δημοκρατία - Cyprus Online
Ημερομηνία Έναρξης : Οκτ. 9, 2018
Προθεσμία υποβολής αιτήσεων Αίτηση Παροχής Πληροφοριών
Φοιτητές για τους οποίους απαιτείται βίζα, η διαδικασία αίτησης πρέπει να γίνει τουλάχιστον 8 εβδομάδες πριν από την έναρξη των μαθημάτων. Σε κάθε περίπτωση, η αίτηση εγγραφής είναι καλά να γίνεται το γρηγορότερο δυνατό για να αποφευχθεί ο κίνδυνος πλήρωσης των θέσεων για το συγκεκριμένο πρόγραμμα.
Ημερομηνία Λήξης Απρ. 30, 2020
Ημερομηνία Έναρξης : Φεβρ. 12, 2019
Προθεσμία υποβολής αιτήσεων Δεκ. 12, 2018
Φοιτητές για τους οποίους απαιτείται βίζα, η διαδικασία αίτησης πρέπει να γίνει τουλάχιστον 8 εβδομάδες πριν από την έναρξη των μαθημάτων. Σε κάθε περίπτωση, η αίτηση εγγραφής είναι καλά να γίνεται το γρηγορότερο δυνατό για να αποφευχθεί ο κίνδυνος πλήρωσης των θέσεων για το συγκεκριμένο πρόγραμμα.
Ημερομηνία Λήξης Ιούλιος 31, 2020
Κυπριακή Δημοκρατία - Nicosia, Nicosia
Ημερομηνία Έναρξης : Σεπτ. 2018
Προθεσμία υποβολής αιτήσεων Αίτηση Παροχής Πληροφοριών
Ημερομηνία Λήξης Αίτηση Παροχής Πληροφοριών
Dates
Σεπτ. 2018
Κυπριακή Δημοκρατία - Nicosia, Nicosia
Προθεσμία υποβολής αιτήσεων Αίτηση Παροχής Πληροφοριών
Ημερομηνία Λήξης Αίτηση Παροχής Πληροφοριών
Οκτ. 9, 2018
Κυπριακή Δημοκρατία - Cyprus Online
Προθεσμία υποβολής αιτήσεων Αίτηση Παροχής Πληροφοριών
Φοιτητές για τους οποίους απαιτείται βίζα, η διαδικασία αίτησης πρέπει να γίνει τουλάχιστον 8 εβδομάδες πριν από την έναρξη των μαθημάτων. Σε κάθε περίπτωση, η αίτηση εγγραφής είναι καλά να γίνεται το γρηγορότερο δυνατό για να αποφευχθεί ο κίνδυνος πλήρωσης των θέσεων για το συγκεκριμένο πρόγραμμα.
Ημερομηνία Λήξης Απρ. 30, 2020
Φεβρ. 12, 2019
Κυπριακή Δημοκρατία - Cyprus Online
Προθεσμία υποβολής αιτήσεων Δεκ. 12, 2018
Φοιτητές για τους οποίους απαιτείται βίζα, η διαδικασία αίτησης πρέπει να γίνει τουλάχιστον 8 εβδομάδες πριν από την έναρξη των μαθημάτων. Σε κάθε περίπτωση, η αίτηση εγγραφής είναι καλά να γίνεται το γρηγορότερο δυνατό για να αποφευχθεί ο κίνδυνος πλήρωσης των θέσεων για το συγκεκριμένο πρόγραμμα.
Ημερομηνία Λήξης Ιούλιος 31, 2020