Master στη Σχεδίαση για Εικονική Πραγματικότητα
IED – Istituto Europeo di Design Barcelona
Πληροφορία κλειδί
Τοποθεσία πανεπιστημιούπολης
Barcelona, Ισπανία
Γλώσσες
Αγγλικά
Μορφή μελέτης
Στην Πανεπιστημιούπολη
Διάρκεια
9 μήνες
Βήμα
Πλήρης απασχόληση
Δίδακτρα
Ζητήστε πληροφορίες
Προθεσμία εφαρμογής
Ζητήστε πληροφορίες
Πρωιμότερη ημερομηνία έναρξης
18 Jan 2025
Εισαγωγή
Το Master στη Σχεδίαση για την εικονική πραγματικότητα διδάσκει μια νέα γενιά σχεδιαστών για το πώς να δημιουργήσουν βυθιζόμενες εμπειρίες και λύσεις χρησιμοποιώντας τεχνολογία εικονικής πραγματικότητας και εργαλεία. Με μια ξεκάθαρη δημιουργική και τεχνολογική εστίαση, το μάθημα ενθαρρύνει νέους τρόπους σχεδιασμού, εκμάθησης και αλληλεπίδρασης με πρωτοποριακές αφηγήσεις.
Οι ειδικοί αναμένουν ότι ο αντίκτυπος της εικονικής πραγματικότητας στις ζωές μας θα είναι συγκρίσιμος με αυτόν του Διαδικτύου ή των smartphones, προσφέροντας εξαιρετικά ελπιδοφόρες δυνατότητες σε ένα ευρύ φάσμα τομέων: εκπαίδευση, ψυχαγωγία, ψηφιακές πόλεις, οπτικοακουστικά μέσα, αρχιτεκτονική, οχήματα, μηχανική , ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΡΑΣΗ…
Όπως θέτει η VR, η αγορά ζητεί περισσότερους εξειδικευμένους επαγγελματίες που καταλαβαίνουν το παρόν και το μελλοντικό σενάριο, αξιοποιούν το δυναμικό της υπάρχουσας τεχνολογίας και δείχνουν μια δημιουργική προσέγγιση στο σχεδιασμό περιεχομένου, εμπειριών, προϊόντων και υπηρεσιών.
Πρόκειται για πρωτοποριακό μάστερ στην Ευρώπη χάρη στο εξειδικευμένο του περιεχόμενο. Το πρόγραμμα χωρίζεται σε τρία μέρη: το Design Studio που καλύπτει το module θεωρίας, το Design Tech για να μάθει πώς να δουλεύει με συγκεκριμένο υλικό και λογισμικό εικονικής πραγματικότητας και το Design Lab, ένα επιβλητικό εργαστήριο για τη δημιουργία και ανάπτυξη σχεδίων και εμπειριών σε διάφορους τομείς.
Στόχοι
- Να κατανοήσουμε τις διαδικασίες και τις μεθοδολογίες που σχετίζονται με το σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την παραγωγή συγκινησιακών, επικοινωνιακών, συναισθηματικών και κοινωνικών εμπειριών χρησιμοποιώντας την εικονική πραγματικότητα.
- Να αναπτύσσει αφηγήσεις, περιβάλλοντα και υπηρεσίες χρησιμοποιώντας εργαλεία τεχνολογίας VR και σχεδίασης.
- Δημιουργία μιας υγιούς βάσης συγκεκριμένης τεχνογνωσίας, μεθοδολογίας και εργαλείων εικονικής πραγματικότητας για την ανάπτυξη μελλοντικών επαγγελματικών έργων.
- Να αποκτήσουν ανεξαρτησία στη διαδικασία εκμάθησης έτσι ώστε να διοικούν άνετα το λογισμικό και το υλικό σχεδιασμού εικονικής πραγματικότητας.
- Να πειραματιστείτε με τη σειρά των δυνατοτήτων που μπορεί να προσφέρει η αφήγηση και η βύθιση σε διάφορους τομείς.
- Να δημιουργηθεί ένα πλαίσιο ιδεών και πόρων για την επίλυση προβλημάτων κατά το σχεδιασμό του έργου και την εξεύρεση ιδανικών λύσεων.
- Να συμμετάσχουν σε πολυεπιστημονικές ομάδες όπου οι συζητήσεις και η συνεργασία ενθαρρύνονται για τη δημιουργία λειτουργικών και αποτελεσματικών σχεδίων.
Μεθοδολογία
Ο στόχος του Δασκάλου είναι να παρέχει στους μαθητές συγκεκριμένες γνώσεις και πόρους για να εργαστούν στον τομέα της εικονικής πραγματικότητας.
Το πρόγραμμα σπουδών έχει ως στόχο:
- Προετοιμάστε τους μαθητές να καθοδηγήσουν τη διαδικασία σχεδιασμού και ανάπτυξης περιβάλλοντος εικονικής πραγματικότητας χρησιμοποιώντας τεχνολογία αιχμής και εργαλεία που θα αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι αλληλεπιδρούν μεταξύ τους και με το περιβάλλον μας.
- Διδάξτε νέες μεθόδους σχεδιασμού και εργαλεία εικονικής πραγματικότητας που περιλαμβάνουν συγκεκριμένο λογισμικό και υλικό VR και προετοιμάστε τους μαθητές για επαγγελματικές δραστηριότητες που σχετίζονται με το σχεδιασμό και το περιβάλλον και τις νέες ψηφιακές εμπειρίες.
- Παρακολουθήστε τεχνικές συνεδρίες σχετικά με την ανάπτυξη σχεδίων και πρακτικών εφαρμογών, καθώς και τις θεωρητικές συνεδρίες όπου επιλέγεται ένα βασικό θέμα που συνδέει τις αποκτηθείσες γνώσεις.
- Ενθαρρύνετε τους σπουδαστές να πραγματοποιούν πραγματικά έργα για συγκεκριμένους στόχους με βάση μια ενημέρωση του πελάτη (με εταιρεία ή συνεργατικό ίδρυμα).
- Εισαγωγή τους στον επαγγελματικό κόσμο με τη συμμετοχή διεθνών εκδηλώσεων και συνεδρίων όπως το Mobile World Congress και το Sónar D.
- Ενθαρρύνετε τους μαθητές να βιώσουν την αφήγηση και τη βύθιση με ποικίλους, ενδιαφέροντες και ευχάριστους τρόπους.
- Αξιολογεί την κατανόηση των μαθητών σε τακτά χρονικά διαστήματα καθ 'όλη τη διάρκεια της μαθησιακής διαδικασίας.
Προφίλ σπουδαστών
- Αρχιτέκτονες, σχεδιαστές εσωτερικών χώρων και συναφείς επαγγελματίες που επιθυμούν να εξερευνήσουν τις δημιουργικές δυνατότητες που προσφέρει η εικονική πραγματικότητα στους διάφορους τομείς.
- Σχεδιαστές γραφικών, πολυμέσα ή διαδραστικοί σχεδιαστές, animators, ψηφιακοί καλλιτέχνες και ψηφιακοί σχεδιαστές προϊόντων.
- Άτομα με αποδεδειγμένη ακαδημαϊκή ή / και επαγγελματική εμπειρία στον τομέα του σχεδιασμού, του οπτικοακουστικού εξοπλισμού ή της τεχνολογίας που ενδιαφέρονται να διερευνήσουν τα δημιουργικά όρια της τεχνολογίας εικονικής πραγματικότητας.
Ευκαιρίες απασχόλησης
Υπάρχουν πολλές ευκαιρίες στους τομείς της εμπειρίας των χρηστών και του σχεδιασμού διεπαφών, της αρχιτεκτονικής των πληροφοριών και της διαχείρισης του έργου . Η ζήτηση για ειδικούς VR είναι υψηλή σε τομείς όπως η αρχιτεκτονική και η εσωτερική διακόσμηση, ο οπτικοακουστικός τομέας και η βιομηχανία ψυχαγωγίας με στούντιο και πρακτορεία, βιομηχανικό σχεδιασμό και μηχανική, ψηφιοποιημένες πόλεις, εκπαίδευση και επικοινωνία.
Εκείνοι που ολοκληρώνουν τους πλοιάρχους θα έχουν ποικίλες επαγγελματικές επιλογές για να εργαστούν ως εξής:
- Οι αφηγητές της VR: σχεδιαστές και δημιουργοί νέων μελλοντικών αφηγήσεων.
- Σχεδιαστές εικονικής πραγματικότητας και προγραμματιστές περιεχομένου στο Unity Engine.
- Διευθυντές και προγραμματιστές περιεχομένου για πλατφόρμες VR.
- Σχεδιαστές UX που χρησιμοποιούν εικονική πραγματικότητα.
- Διαχειριστές έργων που ασχολούνται με το περιεχόμενο και τα προϊόντα XR / VR.
- Εκθεσιακοί σχεδιαστές και διοργανωτές εκδηλώσεων με εντυπωσιακά περιβάλλοντα.
- Προγραμματιστές προσομοίωσης και σχεδιαστές για στούντιο αρχιτεκτονικής και σχεδιασμού.
- VR δημιουργούς και ειδικούς σε animation, post-production (FX) ή στούντιο τυχερών παιχνιδιών.
- Σχεδιαστές προϊόντων XR για εταιρείες ΤΠΕ (τεχνολογίες πληροφοριών και επικοινωνιών), για διαδραστικούς οργανισμούς ή για εμπορικές εφαρμογές.
Συντονιστής
Mery Glez
Από τότε που ήταν παιδί, η Mery επισκέφθηκε και έζησε σε διάφορες χώρες, δίνοντάς της μια διεθνή πολιτιστική προοπτική.
Τα τελευταία 15 χρόνια έχει συμμετάσχει σε διεθνή έργα που εργάζονται ως οπτικοακουστικός και διαδραστικός σχεδιαστής με αρχιτέκτονες, σχεδιαστές, προγραμματιστές και επαγγελματίες επικοινωνίας και μάρκετινγκ, σχεδιάζοντας και δημιουργώντας έξυπνο οπτικοακουστικό περιεχόμενο για μουσεία, εκθέσεις, εκθέσεις, εκδηλώσεις , τα προϊόντα και τις εμπειρίες που χρησιμοποιούν τη διασταυρούμενη πραγματικότητα (XR).
Είναι συνεργάτης του studio Out of Format , το οποίο υποστηρίζεται από μια διεθνή πολυεπιστημονική ομάδα με έδρα τη Βαρκελώνη και το Μιλάνο. Η Mery παράγει προβολές βίντεο για εσωτερικές και εξωτερικές αρχιτεκτονικές δομές, καθώς και διαδραστικές, AR, VR και βίντεο παραγωγές για εκδηλώσεις, φεστιβάλ, μόδα και μάρκες.
Συμμετέχει επίσης σε όλα τα στάδια της ανάπτυξης στρατηγικών έργων , από τη δημιουργική ιδέα και την ιδανική τεχνική λύση, στο σχεδιασμό και την ανάπτυξη οπτικοακουστικού περιεχομένου ή στην παραγωγή και εγκατάσταση συστημάτων AV (προβολείς, ηχεία, αισθητήρες ...) και λογισμικού.
Είναι συνιδρυτής του έργου GEOGAMING , το οποίο κέρδισε η Ευρωπαϊκή Ένωση για την ανάπτυξη και εφαρμογή νέων τεχνολογιών. Στόχος της είναι να κάνει όλους να αισθάνονται σαν εξερευνητής και να μετατρέψουν κάθε θέμα, ιδέα ή τοποθεσία σε περιπέτεια που περιμένει να ανακαλυφθεί.
Ο Mery εργάζεται ως σύμβουλος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Εκπαίδευση και τη Δημιουργική Βιομηχανία . Αποφοίτησε στο Video Design από τη Σχολή Εικαστικών Τεχνών της Νέας Υόρκης και την Ψηφιακή και Ηλεκτρονική Παραγωγή από το MIT FabLab. Είναι επίσης καθηγήτρια στο Τμήμα Εικαστικών Τεχνών του IED στο Μιλάνο και τη Βαρκελώνη.
Εκθεσιακός χώρος
Ιδανικοί μαθητές
- Αρχιτέκτονες, σχεδιαστές εσωτερικών χώρων και σχετικοί επαγγελματίες επιθυμούν να εξερευνήσουν τις δημιουργικές δυνατότητες που προσφέρει η εικονική πραγματικότητα στους διάφορους τομείς τους.
- Σχεδιαστές γραφικών, πολυμέσα ή διαδραστικοί σχεδιαστές, animators, ψηφιακοί καλλιτέχνες και ψηφιακοί σχεδιαστές προϊόντων.
- Άτομα με αποδεδειγμένη ακαδημαϊκή ή/και επαγγελματική εμπειρία στον τομέα του σχεδιασμού, των οπτικοακουστικών μέσων ή της τεχνολογίας που ενδιαφέρονται να εξερευνήσουν τα δημιουργικά όρια της τεχνολογίας εικονικής πραγματικότητας.
Εισαγωγές
Διδακτέα ύλη
Στόχος του Μεταπτυχιακού είναι να παρέχει στους φοιτητές συγκεκριμένες γνώσεις και πόρους για να εργαστούν στον τομέα της εικονικής πραγματικότητας.
Το πρόγραμμα σπουδών έχει ως στόχο:
- Προετοιμάστε τους μαθητές να καθοδηγήσουν τη διαδικασία σχεδιασμού και ανάπτυξης περιβάλλοντος εικονικής πραγματικότητας χρησιμοποιώντας τεχνολογία αιχμής και εργαλεία που θα αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι αλληλεπιδρούν μεταξύ τους και με το περιβάλλον μας.
- Διδάξτε νέες μεθόδους σχεδίασης και εργαλεία εικονικής πραγματικότητας που περιλαμβάνουν συγκεκριμένο λογισμικό και υλικό VR και προετοιμάστε τους μαθητές για επαγγελματικές δραστηριότητες που συνδέονται με το σχεδιασμό και τα καθηλωτικά περιβάλλοντα και τις νέες ψηφιακές εμπειρίες.
- Παρακολουθήστε τεχνικές συνεδρίες σχετικά με την ανάπτυξη σχεδίων και πρακτικών εφαρμογών, καθώς και τις θεωρητικές συνεδρίες όπου επιλέγεται ένα βασικό θέμα που συνδέει τις αποκτηθείσες γνώσεις.
- Ενθαρρύνετε τους σπουδαστές να πραγματοποιούν πραγματικά έργα για συγκεκριμένους στόχους με βάση μια ενημέρωση του πελάτη (με εταιρεία ή συνεργατικό ίδρυμα).
- Παρουσιάστε τους στον επαγγελματικό κόσμο παρακολουθώντας διεθνείς εκδηλώσεις και συνέδρια όπως το Mobile World Congress και το Sónar +D.
- Ενθαρρύνετε τους μαθητές να βιώσουν την αφήγηση και την εμβάπτιση με ποικίλους, ενδιαφέροντες και ευχάριστους τρόπους.
- Αξιολογήστε την κατανόηση των μαθητών σε συχνά διαστήματα σε όλη τη μαθησιακή διαδικασία.
Αποτέλεσμα προγράμματος
- Να κατανοήσουν τις διαδικασίες και τις μεθοδολογίες που εμπλέκονται στο σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την παραγωγή καθηλωτικών, επικοινωνιακών, συναισθηματικών και κοινωνικών εμπειριών χρησιμοποιώντας την εικονική πραγματικότητα.
- Να αναπτύσσει αφηγήσεις, περιβάλλοντα και υπηρεσίες χρησιμοποιώντας εργαλεία τεχνολογίας VR και σχεδίασης.
- Δημιουργία μιας υγιούς βάσης συγκεκριμένης τεχνογνωσίας, μεθοδολογίας και εργαλείων εικονικής πραγματικότητας για την ανάπτυξη μελλοντικών επαγγελματικών έργων.
- Για να αποκτήσετε ανεξαρτησία στη διαδικασία εκμάθησης για να ελέγχετε άνετα το λογισμικό και το υλικό σχεδιασμού εικονικής πραγματικότητας.
- Να πειραματιστείτε με τη σειρά των δυνατοτήτων που μπορεί να προσφέρει η αφήγηση και η βύθιση σε διάφορους τομείς.
- Να δημιουργηθεί ένα πλαίσιο ιδεών και πόρων για την επίλυση προβλημάτων κατά το σχεδιασμό του έργου και την εξεύρεση ιδανικών λύσεων.
- Να συμμετάσχουν σε πολυεπιστημονικές ομάδες όπου οι συζητήσεις και η συνεργασία ενθαρρύνονται για τη δημιουργία λειτουργικών και αποτελεσματικών σχεδίων.
Δίδακτρα προγράμματος
Ευκαιρίες καριέρας
Υπάρχουν πολλές ευκαιρίες στους τομείς της εμπειρίας χρήστη και του σχεδιασμού διεπαφής, της αρχιτεκτονικής πληροφοριών και της διαχείρισης έργων. Η ζήτηση για ειδικούς VR είναι υψηλή σε τομείς όπως η αρχιτεκτονική και η εσωτερική διακόσμηση, η βιομηχανία οπτικοακουστικών και ψυχαγωγίας με στούντιο και πρακτορεία, βιομηχανικός σχεδιασμός και μηχανική, ψηφιοποιημένες πόλεις, εκπαίδευση και επικοινωνία.
Όσοι ολοκληρώσουν το μεταπτυχιακό θα έχουν μια ποικιλία επαγγελματικών επιλογών για να εργαστούν ως:
- Οι αφηγητές της VR: σχεδιαστές και δημιουργοί νέων μελλοντικών αφηγήσεων.
- Σχεδιαστές εικονικής πραγματικότητας και προγραμματιστές περιεχομένου στο Unity Engine.
- Διευθυντές και προγραμματιστές περιεχομένου για πλατφόρμες VR.
- Σχεδιαστές UX που χρησιμοποιούν εικονική πραγματικότητα.
- Διαχειριστές έργων που ασχολούνται με το περιεχόμενο και τα προϊόντα XR / VR.
- Εκθεσιακοί σχεδιαστές και διοργανωτές εκδηλώσεων με εντυπωσιακά περιβάλλοντα.
- Προγραμματιστές προσομοίωσης και σχεδιαστές για στούντιο αρχιτεκτονικής και σχεδιασμού.
- Δημιουργοί VR και ειδικοί σε κινούμενα σχέδια, post-production (FX) ή στούντιο παιχνιδιών.
- Σχεδιαστές προϊόντων XR για εταιρείες ΤΠΕ (τεχνολογίες πληροφοριών και επικοινωνιών), διαδραστικές εταιρείες ή εμπορικές εφαρμογές.