Master in Interaction Design
Malmö University
Πληροφορία κλειδί
Τοποθεσία πανεπιστημιούπολης
Malmö, Σουηδία
Γλώσσες
Αγγλικά
Μορφή μελέτης
Στην Πανεπιστημιούπολη
Διάρκεια
1 - 2 έτος
Βήμα
Πλήρης απασχόληση
Δίδακτρα
SEK 260.000 / per year *
Προθεσμία εφαρμογής
Ζητήστε πληροφορίες
Πρωιμότερη ημερομηνία έναρξης
02 Sep 2024
* πλήρη δίδακτρα
Εισαγωγή
Ο σχεδιασμός αλληλεπίδρασης αφορά το σχεδιασμό ψηφιακών αντικειμένων και την ψηφιακά διαμεσολαβούμενη επικοινωνία, με έμφαση στην εμπειρία του χρήστη.
Ο σχεδιασμός αλληλεπίδρασης είναι ένας ταχέως μεταβαλλόμενος κλάδος και διατηρούμε τη συνάφεια της εκπαίδευσής μας συνεργαζόμενοι με πραγματικές περιπτώσεις σχεδιασμού και εξωτερικούς πελάτες που περιλαμβάνουν τοπικούς βιομηχανικούς συνεργάτες, καθώς και πολιτιστικούς και πολιτικούς οργανισμούς. Η πλοήγηση σε ένα μεταβαλλόμενο τοπίο σχεδιασμού απαιτεί επίσης την κριτική νοοτροπία ενός μελετητή και ενισχύουμε τον στοχαστικό σχεδιασμό διδάσκοντας ερευνητικές δεξιότητες και εμπλέκοντας τους μαθητές σε ενεργά ερευνητικά έργα. Το πρόγραμμα Interaction Design προσφέρει 60 και 120 μονάδες. Οι υποψήφιοι μπορούν να επιλέξουν είτε το μονοετές πρόγραμμα είτε το διετές πρόγραμμα.
Το μονοετές μεταπτυχιακό πρόγραμμα αποτελείται από τέσσερα μαθήματα 15 μονάδων, ξεκινώντας με μια εισαγωγή που βασίζεται σε στούντιο στη διεπιστημονική συνεργασία και τον κύριο σχεδιασμό αλληλεπίδρασης. Τα επόμενα δύο μαθήματα εξετάζουν την ενσωματωμένη αλληλεπίδραση και τα συνεργατικά μέσα, δύο από τα βασικά μας θέματα. Το τελικό μάθημα στο πρώτο έτος είναι ένα έργο αποφοίτησης επιπέδου Master.
Το δεύτερο έτος, τα μαθήματα στούντιο για το σχεδιασμό και την κοινωνική καινοτομία και την αλληλεπίδραση παιχνιδιού και γελοίας μπορούν να αντικατασταθούν με μαθήματα στούντιο για ισοδύναμα σύγχρονα θέματα στην έρευνα σχεδιασμού αλληλεπίδρασης. Αυτό είναι δυνατό μετά από ατομική έγκριση από το Συμβούλιο Προγραμμάτων Σπουδών προκειμένου να διευκολυνθεί η ανταλλαγή με συγκρίσιμα εκπαιδευτικά προγράμματα στη Σουηδία και διεθνώς.
Προσφέρουμε μεταπτυχιακά στο σχεδιασμό αλληλεπίδρασης από το 1998, με αποφοίτους να προχωρούν σε θέσεις σχεδιαστών και στρατηγικών στη βιομηχανία ΤΠΕ και μέσων ενημέρωσης σε όλο τον κόσμο, καθώς και σε επιχειρηματικές προσπάθειες.
Εργασιακά περιβάλλοντα
Οι μαθητές έχουν πρόσβαση στο χώρο στούντιο και ενθαρρύνουμε μια υγιή κουλτούρα στούντιο. Εδώ διεξάγουμε ομαδικές εργασίες, σεμινάρια, εργαστήρια, παρουσιάσεις και συζητήσεις. Κοντά, υπάρχει ένα καλά εξοπλισμένο εργαστήριο υλικών και ένα φυσικό εργαστήριο πρωτοτύπων για εργασίες ηλεκτρονικών και αισθητήρων. Επιπλέον, χρησιμοποιούμε συχνά τις εγκαταστάσεις του ερευνητικού κέντρου MEDEA για τελικές παρουσιάσεις, εκθέσεις, σεμινάρια και συναντήσεις προγραμμάτων.
Εισαγωγές
Διδακτέα ύλη
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει σπουδές πλήρους φοίτησης για ένα ή δύο ακαδημαϊκά έτη, χωρισμένο σε τέσσερα έως οκτώ μαθήματα, ξεκινώντας με μια εισαγωγή βασισμένη στο στούντιο στη διεπιστημονική συνεργασία και τον κύριο σχεδιασμό αλληλεπίδρασης. Η ακαδημαϊκή ωριμότητα αναπτύσσεται καθ' όλη τη διάρκεια του μαθήματος, καθώς οι μαθητές εργάζονται για ένα προηγμένο ανεξάρτητο έργο το πρώτο έτος και, το δεύτερο έτος, για προσεγγίσεις αιχμής στην έρευνα που βασίζεται στην πρακτική στο πλαίσιο του σχεδιασμού αλληλεπίδρασης. Το τελικό μάθημα είναι ένα πρόγραμμα αποφοίτησης επιπέδου Master, τόσο στο πρώτο έτος όσο και στο δεύτερο έτος.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Το πρόγραμμα βασίζεται σε μια παιδαγωγική μάθησης με βάση την πράξη. Αυτό σημαίνει ότι ενθαρρύνουμε μια επαναληπτική πρακτική πειραματισμού και προβληματισμού. Ως εκπαιδευτικοί, θεωρούμε τους εαυτούς μας ως προπονητές που σας καθοδηγούν σε αυτή τη διαδικασία.
Βασισμένο σε στούντιο
Το πρόγραμμα βασίζεται σε στούντιο. Οι μαθητές θα έχουν επίσης πρόσβαση σε εργαστήρια υπολογιστών, ένα εργαστήριο υλικών και ένα εργαστήριο πρωτοτύπων για ηλεκτρονικά, αισθητήρες και προγραμματισμό μικροεπεξεργαστή.
Ομαδική εργασία σε διεπιστημονικές ομάδες
Η κύρια μέθοδος μάθησης είναι μέσω της ομαδικής εργασίας σε διεπιστημονικές ομάδες με συμμαθητές και ενδιαφερόμενα μέρη. Η ικανότητα εργασίας σε ομάδες και με άλλους — συμπεριλαμβανομένων των κοινοτήτων χρηστών — είναι σημαντικό μέρος του προγράμματος σπουδών μας και πολλά έργα οργανώνονται για την εξάσκηση αυτών των δεξιοτήτων.
Ανθρωπιστική προσέγγιση
Με την ανθρωπιστική μας προσέγγιση, οι μαθητές θα εξασκήσουν ποιοτικές ερευνητικές προσεγγίσεις για να υποστηρίξουν τον σχεδιασμό απτών αντικειμένων, καθώς και ψηφιακών και διαδραστικών υπηρεσιών, συστημάτων και τεχνουργημάτων. Δίνουμε έμφαση στην κατανόηση των ανθρώπων στις καταστάσεις χρήσης τους. Οι μαθητές θα διδαχθούν να αναπτύσσουν μια κριτική προοπτική με βάση: την προσεκτική ανάγνωση σχετικών ακαδημαϊκών κειμένων. συμμετοχή σε σεμινάρια· και συγγραφή ερευνητικών εργασιών ακαδημαϊκού τύπου. Δύο διατριβές θα προκαλέσουν τους μαθητές να εμβαθύνουν τις διαδικασίες πρακτικής και σκέψης τους.
Αναστοχαστική και πειραματική σχεδιαστική σκέψη και πρακτική πράξη
Η δημιουργία πρωτοτύπων στο στούντιο και σε περιβάλλον πραγματικού κόσμου είναι αναπόσπαστο μέρος του να γίνεις σχεδιαστής αλληλεπίδρασης.
Για την πρακτική άσκηση στοχαστικής και πειραματικής δραστηριότητας σχεδιασμού, τα έργα και τα μαθήματά μας ενσωματώνουν σεμινάρια και πρακτικά εργαστήρια που εισάγουν τους μαθητές, μεταξύ άλλων, στην εθνογραφική επιτόπια εργασία, στις κρίσιμες και επιτελεστικές μεθόδους, στη δημιουργία πρωτοτύπων χαμηλής και υψηλής πιστότητας, στον προγραμματισμό μικροεπεξεργαστή και στο σκίτσο βίντεο, όπως καθώς και αξιολόγηση των ποιοτήτων χρήσης. Όλες αυτές οι πρακτικές υποστηρίζονται από βιβλιογραφικές αναφορές και παραδείγματα.
Το έργο της διατριβής
Οι διατριβές των φοιτητών στο τέλος κάθε έτους θα είναι ένας συνδυασμός πρακτικών διαδικασιών σχεδιασμού που οδηγούν σε ένα πρωτότυπο και ένα γραπτό έγγραφο, καθώς και την παρουσίαση και συζήτηση της σχεδιαστικής τους εργασίας ενώπιον συμμαθητών και εξεταστή.
Περιεχόμενα
Φθινόπωρο 2024 - Εξάμηνο 1
- Εισαγωγή στον πολυεπιστημονικό σχεδιασμό αλληλεπίδρασης (KD640A), 15 μονάδες, υποχρεωτική
- Εξερευνήσεις Σχεδιασμού και Τεχνολογίας (KD651A), 15 μονάδες, υποχρεωτική
Άνοιξη 2025 - Εξάμηνο 2
- Σχεδιασμός αλληλεπίδρασης: Ενσωματωμένη αλληλεπίδραση (KD641B), 15 μονάδες, υποχρεωτική
- Σχεδιασμός αλληλεπίδρασης: Μεταπτυχιακή (Μονοετής) Διατριβή (KD643B), 15 μονάδες, υποχρεωτική
Φθινόπωρο 2025 - Εξάμηνο 3
- Σχεδιασμός αλληλεπίδρασης: Σχεδιασμός για οικολογικά κοινωνικά μέλλοντα (KD652A), 15 μονάδες, υποχρεωτική
- Παιχνίδι και αλληλεπίδραση γελοίας (KD645A), 15 μονάδες, υποχρεωτική
Άνοιξη 2026 - Εξάμηνο 4
- Έρευνα βάσει σχεδίου (KD646A), 15 μονάδες, υποχρεωτική
- Σχεδιασμός αλληλεπίδρασης: Thesis Project II (KD647A), 15 μονάδες, υποχρεωτική
Αποτέλεσμα προγράμματος
Τα τοπικά αποτελέσματα καθορίζονται ανά μάθημα όπου οι γενικοί τύποι αποτελεσμάτων αντιστοιχίζονται στο σχεδιασμό αλληλεπίδρασης ως εξής:
- Γνώση και κατανόηση - Ρεπερτόριο και θεωρία (κανονικά σχέδια, σημαντικά σχεδιαστικά στοιχεία και σημαντικές θεωρητικές έννοιες).
- Ικανότητες και δεξιότητες — Δεξιότητες και τεχνική (συμπεριλαμβανομένης της προσέγγισης σχεδιασμού).
- Κρίση και προσέγγιση - Ανταπόκριση και κριτική.
Γνώση και κατανόηση
Ο μαθητής δείχνει:
- Γνώση και κατανόηση του σχεδιασμού αλληλεπίδρασης, συμπεριλαμβανομένης μιας επισκόπησης καθώς και βαθιάς γνώσης τμημάτων του πεδίου και γνώσεων σχετικά με την τρέχουσα έρευνα
- Προηγμένες μεθοδολογικές γνώσεις στο σχεδιασμό αλληλεπίδρασης
Αρμοδιότητες και δεξιότητες
Ο μαθητής δείχνει:
- Ικανότητα ενσωμάτωσης γνώσης και ανάλυσης, αξιολόγησης και διαχείρισης πολύπλοκων φαινομένων, ερωτήσεων και καταστάσεων υπό συνθήκες περιορισμένης πληροφόρησης
- Ικανότητα να αναγνωρίζει και να διατυπώνει ανεξάρτητα ερωτήματα και να σχεδιάζει και να εκτελεί επαρκώς εξειδικευμένες εργασίες εντός δεδομένων χρονικών ορίων
- Ικανότητα ξεκάθαρης αναφοράς και συζήτησης των συμπερασμάτων και των γνώσεων και των επιχειρημάτων στα οποία βασίζονται τα συμπεράσματα σε γραπτό και προφορικό διάλογο με διάφορες ομάδες
- Απαραίτητες δεξιότητες για τη συμμετοχή στην έρευνα και ανάπτυξη καθώς και σε άλλες προηγμένες επιχειρήσεις
Κρίση και προσέγγιση
Ο μαθητής δείχνει:
- Ικανότητα να εκτελεί κρίσεις στο πλαίσιο του σχεδιασμού αλληλεπίδρασης λαμβάνοντας υπόψη σχετικές ακαδημαϊκές, κοινωνικές και ηθικές πτυχές
- Επίγνωση των ηθικών πτυχών της έρευνας και ανάπτυξης
- Διερεύνηση των δυνατοτήτων και των περιορισμών της επιστήμης, του ρόλου της επιστήμης στην κοινωνία και της ευθύνης των ανθρώπων για τη χρήση της
- Ικανότητα εντοπισμού περαιτέρω αναγκών γνώσης και ανάληψης ευθύνης για την ανάπτυξη της γνώσης
Ευκαιρίες καριέρας
Οι απόφοιτοι αυτού του προγράμματος έχουν προχωρήσει σε επαγγελματικές θέσεις σε όλο τον κόσμο στους κλάδους του σχεδιασμού, των μέσων ενημέρωσης και των ΤΠΕ, καθώς και στην ακαδημαϊκή έρευνα και την επιχειρηματικότητα.
Πολλοί απόφοιτοι αναλαμβάνουν θέσεις ως σχεδιαστές αλληλεπίδρασης, ειδικοί εμπειρίας χρήστη ή ειδικοί χρηστικότητας στον κλάδο του σχεδιασμού, των ΤΠΕ και των μέσων ενημέρωσης. Για ορισμένους, αυτό περιλαμβάνει την κριτική ή τη λεπτομερή ρύθμιση των διεπαφών και των αλληλεπιδράσεων των τρεχόντων προϊόντων στις ανάγκες των χρηστών. Για άλλους, περιλαμβάνει ανάπτυξη ιδέας για μελλοντικά προϊόντα και υπηρεσίες.
Μερικοί απόφοιτοι επιλέγουν στρατηγικές θέσεις όπου εξετάζεται ο ρόλος του σχεδιασμού αλληλεπίδρασης σχετικά με την αγορά και την ανάπτυξη επιχειρήσεων, ενώ άλλοι εφαρμόζουν προοπτικές και μεθόδους σχεδίασης αλληλεπίδρασης για να οραματιστούν την αλλαγή ή το «μέλλον» στην πολιτική, στους δημόσιους οργανισμούς, στον τομέα της πολιτιστικής κληρονομιάς και στις ΜΚΟ.