Master in Multidisciplinary Intervention in Diversity in Educational Contexts
Ourense, Ισπανία
ΔΙΆΡΚΕΙΑ
2 Years
ΓΛΏΣΣΕΣ
Ισπανικά
ΡΥΘΜΌΣ
Πλήρης απασχόληση
ΠΡΟΘΕΣΜΊΑ ΕΦΑΡΜΟΓΉΣ
Προθεσμία υποβολής αιτήσεων
ΠΡΩΙΜΌΤΕΡΗ ΗΜΕΡΟΜΗΝΊΑ ΈΝΑΡΞΗΣ
Sep 2025
ΔΊΔΑΚΤΡΑ
EUR 739 *
ΜΟΡΦΉ ΜΕΛΈΤΗΣ
Στην Πανεπιστημιούπολη
* ΕΕ: 591,00 € - Εκτός ΕΕ: 738,75 €
Εισαγωγή
Το να ζεις με τη διαφορετικότητα, και κυρίως να μαθαίνεις από και μαζί της, είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την αρμονική ανάπτυξη των σημερινών κοινωνιών. Το μεταπτυχιακό προκύπτει από την επαλήθευση ότι σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα, τόσο τυπικά όσο και μη, αυτή η ποικιλομορφία είναι παρούσα.
Ούτε τα ιδρύματα ούτε οι επαγγελματίες που ασκούνται σε αυτά μπορούν να αγνοήσουν αυτή την κατάσταση, έχοντας να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις που διεκδικεί η κοινωνία μέσω των επηρεαζόμενων ατόμων και ομάδων. Υπάρχουν πολλές αναφορές ότι, στους διάφορους εκπαιδευτικούς κανονισμούς (π.χ. Οργανικός Νόμος 2/2006 της Εκπαίδευσης, Βασιλικό Διάταγμα 1513/2006, της 7ης Δεκεμβρίου, για το οποίο καθορίζονται οι ελάχιστες διδασκαλίες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης· Διάταγμα 130/2007, της 28ης Ιουνίου , για το οποίο το πρόγραμμα σπουδών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης έχει καθιερωθεί στην Αυτόνομη Κοινότητα της Γαλικίας...), προτείνουν την ανάγκη για εκπαιδευτικούς και δασκάλους των διαφορετικών σταδίων να αντιμετωπίσουν την εκπαιδευτική παρέμβαση δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή στην ποικιλομορφία του μαθητικού σώματος.
Παρά τη συνάφεια που παρέχει η νομοθεσία σε αυτήν την πτυχή, η εκπαίδευση που λαμβάνουν επί του παρόντος οι εκπαιδευτικοί των διαφορετικών εκπαιδευτικών επιπέδων, καθώς και οι ομάδες διαχείρισης, οι σύμβουλοι, οι κοινωνικοί εκπαιδευτικοί και άλλοι επαγγελματίες της κοινωνικής κοινότητας, δεν αντιμετωπίζει το θέμα με ολιστικό τρόπο. της διαφορετικότητας. Για το λόγο αυτό, είναι απαραίτητο να καταρτιστούν οι επαγγελματίες που εργάζονται σε αυτούς τους πολύπλοκους εργασιακούς τομείς, ορισμένοι από τους οποίους αναδεικνύονται, προσαρμόζοντας έτσι την εκπαίδευση και την επαγγελματική τους απόδοση στις νέες απαιτήσεις μιας πραγματικότητας στην οποία διεκδικείται ισότιμος χρόνος, αποζημίωση για τις ανισότητες. και το δικαίωμα στη διαφορετικότητα.
Προκειμένου να καλύψει αυτό το διαμορφωτικό κενό, η ακαδημαϊκή οργάνωση αυτού του μεταπτυχιακού διπλώματος μελετά διαφορές που προέρχονται τόσο από προσωπικά, πολιτιστικά όσο και κοινοτικά χαρακτηριστικά, αντανακλώντας την πραγματική κατάσταση που συμβαίνει στον τρέχοντα εκπαιδευτικό και κοινωνικό κόσμο. Οι επαγγελματίες που σχετίζονται με τον εκπαιδευτικό τομέα θα έχουν την ευκαιρία να προβληματιστούν και να αποκτήσουν δεξιότητες δράσης σε περιβάλλοντα στα οποία μπορεί να υπάρχει ποικιλομορφία που προκαλείται από προσωπικές ικανότητες, φύλο, ηλικία, γλωσσικά και πολιτισμικά συστήματα, καθώς και από διαφορετικές κοινωνικοοικονομικές καταστάσεις, περιβάλλοντα που συλλέγονται στο ευρύ πλαίσιο της προσοχής στη διαφορετικότητα.
Το μεταπτυχιακό δίπλωμα αντικατοπτρίζει την ποικιλομορφία που περιέχεται στον Οργανικό Νόμο 2/2006, της 3ης Μαΐου, για την Εκπαίδευση, ο οποίος, στον τίτλο του αφιερωμένου στην Ισότητα στην Εκπαίδευση, περιλαμβάνει τους τομείς που αντιμετωπίζονται σε αυτό το μεταπτυχιακό:
- Μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
- Το μαθητικό σώμα με υψηλές πνευματικές ικανότητες.
- Το μαθητικό σώμα με την καθυστερημένη ένταξη στο ισπανικό εκπαιδευτικό σύστημα.
- Η αντιστάθμιση των ανισοτήτων στην εκπαίδευση, που καλύπτει και τις ίσες ευκαιρίες στον αγροτικό κόσμο.
Επιπλέον, το μεταπτυχιακό είναι συνεκτικό και προωθεί πανεπιστημιακές σπουδές που σχετίζονται με τον εκπαιδευτικό τομέα, τυπικές και μη, και με εκείνες που ενσωματώνονται στις κοινωνικές υπηρεσίες που υποστηρίζουν το καλό έργο των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, που δεν συμπίπτουν, επιπλέον, με τους περιεχόμενο χωρίς άλλο μεταπτυχιακό πρόγραμμα της Γαλικίας.
Σχετίζει και επεκτείνει την εκπαίδευση που προσφέρει το πτυχίο στην προσχολική εκπαίδευση, το πτυχίο στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, το πτυχίο στην κοινωνική εκπαίδευση, το πτυχίο στην κοινωνική εργασία, ενσωματωμένο τόσο στο πανεπιστημιακό σύστημα της Γαλικίας όσο και στο Πανεπιστήμιο του Βίγκο, πτυχία τα οποία είναι όλα κοινωνικά απαίτησαν, όπως φαίνεται στην εξέλιξη των εγγραφών των τελευταίων ακαδημαϊκών ετών.
Τόσο οι ενότητες στις οποίες δομείται το μεταπτυχιακό, όσο και το διδακτικό του προσωπικό (ακαδημαϊκή κατάρτιση, τομείς έρευνας και επαγγελματικής εμπειρίας) και οι τομείς εργασίας στους οποίους θα πραγματοποιηθούν οι προγραμματισμένες πρακτικές, ενσωματώνουν επαρκώς τη διεπιστημονική φύση και το πτυχίο της εξειδίκευσης που απαιτείται για την παρακολούθηση της κατάρτισης και των επαγγελματικών προφίλ που απαιτούνται για να δράσουμε με διαφορετικότητα.
Ιδανικοί μαθητές
Το ιδανικό προφίλ εισόδου για τους μεταπτυχιακούς φοιτητές είναι άτομα που έχουν εγκάρσια ενδιαφέροντα ειδικά συνδεδεμένα με διαπροσωπικές σχέσεις:
- Ενδιαφέρεστε για την ανάπτυξη του ανθρώπου και της κοινότητας.
- Μάθετε πώς να εργάζεστε σε ομάδες, σε πολυεπιστημονικές ομάδες και σε περιβάλλοντα διαφορετικότητας.
- Να διαθέτει κριτική ικανότητα, αυτοκριτική και ηθική δέσμευση.
- Ενδιαφέρεστε για δημοκρατική και αλληλεγγύη εκπαίδευση και επίλυση συγκρούσεων.
Ταυτόχρονα, και δεδομένης της παρεμβατικής φύσης του μεταπτυχιακού, οι μαθητές πρέπει να είναι σε θέση να αναλαμβάνουν καταστάσεις κινδύνου, να είναι δημιουργικοί και να μπορούν να σχεδιάζουν και να αξιολογούν εκπαιδευτικά προγράμματα παρέμβασης.
Εισαγωγές
Διδακτέα ύλη
Βασικές ικανότητες
- CB06: Κατέχετε και κατανοείτε γνώσεις που παρέχουν τη βάση ή την ευκαιρία να είστε πρωτότυποι στην ανάπτυξη ή/και την εφαρμογή ιδεών, συχνά σε ερευνητικό πλαίσιο.
- CB07: Ότι οι μαθητές γνωρίζουν πώς να εφαρμόζουν τις γνώσεις που έχουν αποκτήσει και την ικανότητά τους να επιλύουν προβλήματα σε νέα ή ελάχιστα γνωστά περιβάλλοντα σε ευρύτερα (ή πολυεπιστημονικά) πλαίσια που σχετίζονται με τον τομέα σπουδών τους.
- CB08: Ότι οι μαθητές είναι σε θέση να ενσωματώσουν τη γνώση και να αντιμετωπίσουν την πολυπλοκότητα της διατύπωσης κρίσεων με βάση πληροφορίες που, όντας ελλιπείς ή περιορισμένες, περιλαμβάνουν προβληματισμούς σχετικά με τις κοινωνικές και ηθικές ευθύνες που συνδέονται με την εφαρμογή της γνώσης και των κρίσεων τους.
- CB09: Ότι οι μαθητές γνωρίζουν πώς να μεταδίδουν τα συμπεράσματά τους, τις τελικές γνώσεις και λόγους που τους υποστηρίζουν σε εξειδικευμένο και μη κοινό με σαφή και ξεκάθαρο τρόπο.
- CB10: Ότι οι μαθητές διαθέτουν μαθησιακές δεξιότητες που τους επιτρέπουν να συνεχίσουν τη μελέτη με τρόπο που θα είναι σε μεγάλο βαθμό αυτοκατευθυνόμενος ή αυτόνομος.
γενικές δεξιότητες
- CG01: Απόκτηση θεωρητικής κατάρτισης πολυεπιστημονικού χαρακτήρα και κατανόηση των θεωρητικών-πρακτικών θεμελίων που σχετίζονται με τους τομείς της διαφορετικότητας, με έμφαση στις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, τη διαπολιτισμικότητα, την αποζημίωση για ανισότητες, το φύλο/φύλο και την εκπαίδευση ενηλίκων.
- CG02: Γνωρίστε και αναλύστε πραγματικές καταστάσεις ποικιλομορφίας που μπορούν να αντικατοπτρίζονται σε εκπαιδευτικά πλαίσια, τόσο επίσημα όσο και μη, εμπλέκοντας σε συστηματικές διαδικασίες έρευνας.
- CG03: Καθιερώστε άμεση επαφή με καινοτόμες εμπειρίες που σχετίζονται με τη διαφορετικότητα, εκτιμώντας το ενδιαφέρον τους και τις δυνατότητες μεταφοράς τους σε άλλα παρόμοια επαγγελματικά πλαίσια, καθώς και εφαρμογή σε νέες και αναδυόμενες καταστάσεις.
- CG04: Προώθηση της απόκτησης γνώσεων και δεξιοτήτων κατάλληλων για σχεδιασμό, υλοποίηση και αξιολόγηση προτάσεων παρέμβασης στον τομέα της διαφορετικότητας, προσφέροντας νέες πρωτοβουλίες για την επίλυση προβλημάτων.
- CG05: Αποκτήστε μια ηθική δέσμευση στην ανάπτυξη του επαγγέλματος, ειδικά σε σχέση με την υποστήριξη ομάδων και κοινωνικών τομέων που υφίστανται διακρίσεις και λιγότερο ευνοημένες.
Συγκεκριμένες αρμοδιότητες
- CE01: Κατανόηση των βασικών αρχών των κύριων τομέων της διαφορετικότητας από μια διεπιστημονική προοπτική, έχοντας τη δυνατότητα να περιγράψει και να συγκρίνει τα διαφορετικά κυρίαρχα θεωρητικά ρεύματα σε κάθε τομέα.
- CE02: Αποκτήστε βασικές δεξιότητες στο σχεδιασμό, την εφαρμογή και την αξιολόγηση προτάσεων παρέμβασης που στοχεύουν στην εργασία με την ποικιλομορφία, ιδιαίτερα στην εκτίμηση των καινοτόμων συνεισφορών.
- CE03: Να είναι σε θέση να αναλύει επαγγελματικές πρακτικές που σχετίζονται με την αντιμετώπιση της διαφορετικότητας, εντοπίζοντας δυνατά και αδύνατα σημεία, με ιδιαίτερη έμφαση σε εκείνες που έχουν καινοτόμο χαρακτήρα.
- CE04: Πραγματοποιήστε συστηματικές μελέτες, ειδικά εκείνες που περιλαμβάνουν προόδους στις εκπαιδευτικές πρακτικές, έχοντας τη δυνατότητα να τις διαδώσουν ξεκάθαρα σε διάφορους τύπους κοινού.
- CE05: Προετοιμάστε συγκεκριμένα υλικά για να εργαστείτε με την ποικιλομορφία, αξιολογώντας, στο μέτρο του δυνατού, την εφαρμογή τους στην πράξη.
- CE06: Γνωρίστε τη βασική νομοθεσία που αναφέρεται στην ποικιλομορφία σε εκπαιδευτικά και κοινωνικο-εκπαιδευτικά πλαίσια, αναλύοντας τις επιπτώσεις της στην επαγγελματική πρακτική.
- CE07: Προσδιορίστε σχολικές και κοινωνικο-κοινοτικές υπηρεσίες υποστήριξης που μπορούν να είναι χρήσιμες στον τομέα της διαφορετικότητας.
- CE08: Σχεδιάστε και οργανώστε τις εποπτευόμενες εργασίες, έχοντας τη δυνατότητα να αναζητήσετε και να αναλύσετε πληροφορίες από διαφορετικές πηγές, να λάβετε και να αναλύσετε δεδομένα και να προετοιμάσετε σωστά μια έκθεση που σχετίζεται με μια από τις ενότητες του πλοιάρχου.
- CE09: Κατανοήστε, αναλύστε και εκτιμήστε τις ηθικές και πολιτικές διαστάσεις που υπονοούνται σε επίσημες και μη τυπικές εκπαιδευτικές διαδικασίες σε περιβάλλοντα διαφορετικότητας.
- CE10: Συσχετίστε τα περιεχόμενα του μεταπτυχιακού με την προσωπική εμπειρία και με πραγματικές εκπαιδευτικές καταστάσεις, μέσω της χρήσης αυτοβιογραφικών αφηγήσεων.
- CE11: Γνωρίστε και εφαρμόστε τις διαδικασίες λήψης αποφάσεων που σχετίζονται με την αντιμετώπιση της διαφορετικότητας. Να είναι σε θέση να διακρίνει τις ιδέες στις οποίες βασίζονται αυτές οι αποφάσεις, προβλέποντας επίσης τις επιπτώσεις τους.
- CE12: Να είναι σε θέση να εκδίδει μια κριτική αξιολόγηση εκπαιδευτικών και κοινωνικο-εκπαιδευτικών προγραμμάτων, υλικών και πρακτικών που σχετίζονται με τη διαφορετικότητα.
- CE13: Προωθήστε μια θετική στάση απέναντι σε καινοτόμες εκπαιδευτικές ιδέες και πρακτικές που σχετίζονται με τη διαφορετικότητα.
εγκάρσιες ικανότητες
- CT01: Χρησιμοποιήστε νέες τεχνολογίες σε διαφορετικά πλαίσια: εκπαίδευση, έρευνα, επαγγελματική εφαρμογή, για διάδοση και ανταλλαγή ιδεών κ.λπ.
- CT02: Κατακτήστε διαφορετικές μεθοδολογικές στρατηγικές με σκοπό τη βελτίωση των επαγγελματικών συμπεριφορών και τη διευκόλυνση της αυτόνομης μάθησης, μέσω της χρήσης πόρων όπως τα συμβόλαια μάθησης, η μάθηση βάσει προβλημάτων ή η χρήση χαρτοφυλακίων.
- CT03: Αποκτήστε συμπεριφορές με σεβασμό και βοήθεια. Να είστε ευαίσθητοι σε όλους τους τύπους διαφορετικότητας.
- CT04: Αποκτήστε βασικές δεξιότητες για συζήτηση και παρουσίαση βάσιμων ιδεών.
- CT05: Ευνοήστε τη συνεργασία, αναλαμβάνοντας ευθύνες και αποδεχόμενοι τις διαφορές απόψεων.
Αποτέλεσμα προγράμματος
Γενικοί στόχοι
- OG1: Έχουν αποκτήσει προηγμένες γνώσεις και έχουν αποδείξει, σε ένα επιστημονικό και τεχνολογικό ή άκρως εξειδικευμένο ερευνητικό πλαίσιο, μια λεπτομερή και τεκμηριωμένη κατανόηση των θεωρητικών και πρακτικών πτυχών και της μεθοδολογίας εργασίας σε έναν ή περισσότερους τομείς σπουδών.
- OG2: Γνωρίζουν πώς να εφαρμόζουν και να ενσωματώνουν τις γνώσεις τους, την κατανόησή τους, την επιστημονική τους βάση και τις ικανότητές τους επίλυσης προβλημάτων σε νέα και ασαφώς καθορισμένα περιβάλλοντα, συμπεριλαμβανομένων πολυεπιστημονικών πλαισίων, τόσο από ερευνητές όσο και από επαγγελματίες υψηλής εξειδίκευσης.
- OG3: Γνωρίζουν πώς να αξιολογούν και να επιλέγουν την κατάλληλη επιστημονική θεωρία και την ακριβή μεθοδολογία των πεδίων σπουδών τους για να διατυπώνουν κρίσεις βασισμένες σε ελλιπείς ή περιορισμένες πληροφορίες, συμπεριλαμβανομένου, όταν είναι ακριβείς και σχετικοί, προβληματισμού σχετικά με την κοινωνική ή ηθική ευθύνη που συνδέεται με τη λύση που προτείνεται σε κάθε περίπτωση.
- OG4: Να είναι σε θέση να προβλέψει και να ελέγξει την εξέλιξη σύνθετων καταστάσεων μέσω της ανάπτυξης νέων και καινοτόμων μεθοδολογιών εργασίας προσαρμοσμένων στο συγκεκριμένο επιστημονικό/ερευνητικό, τεχνολογικό ή επαγγελματικό πεδίο, γενικά πολυεπιστημονικό, στο οποίο πραγματοποιείται η δραστηριότητά τους.
- OG5: Γνωρίζουν πώς να μεταδίδουν με σαφή και ξεκάθαρο τρόπο σε εξειδικευμένο ή μη κοινό, αποτελέσματα επιστημονικής και τεχνολογικής έρευνας ή του πιο προηγμένου πεδίου καινοτομίας, καθώς και των πιο συναφών θεμελίων στα οποία βασίζονται.
- OG6: Έχουν αναπτύξει επαρκή αυτονομία για συμμετοχή σε ερευνητικά έργα και επιστημονικές ή τεχνολογικές συνεργασίες εντός του θεματικού τους αντικειμένου, σε διεπιστημονικά πλαίσια και, κατά περίπτωση, με υψηλή συνιστώσα μεταφοράς γνώσης.
- OG7: Να είναι σε θέση να αναλάβουν την ευθύνη για τη δική τους επαγγελματική εξέλιξη και εξειδίκευση σε έναν ή περισσότερους τομείς σπουδών.
Συγκεκριμένοι στόχοι
- SO1: Διεύρυνση της κατάρτισης από σπουδές πρώτου κύκλου, που σχετίζεται τόσο με τα εννοιολογικά πεδία της διαφορετικότητας σε τυπικά και μη τυπικά εκπαιδευτικά πλαίσια, όσο και με τη δυνατότητα προσφοράς νέων πρωτοβουλιών στην επίλυση προβλημάτων, στις οποίες η θεωρητική της βάση είναι εξίσου σημαντική με τον βαθμό πρωτοτυπία και προσαρμογή σε συγκεκριμένα πλαίσια.
- OE2: Αποκτήστε διεπιστημονική, παιδαγωγική, διδακτική, ψυχολογική και κοινωνικο-πολιτιστική κατάρτιση, έχοντας τη δυνατότητα να ενσωματώσετε τη γνώση και να την εφαρμόσετε για την επίλυση προβλημάτων σε ελάχιστα γνωστά ή εντελώς νέα πλαίσια που σχετίζονται με το αντικείμενο του μεταπτυχιακού τίτλου.
- OE3: Να είναι σε θέση να ενσωματώνει τη θεωρητική-πρακτική εκπαίδευση για να μπορεί να κάνει κρίσεις αξίας σε καταστάσεις περίπλοκης, διφορούμενης ατομικής και πολιτισμικής ποικιλομορφίας και για τις οποίες είναι διαθέσιμες μόνο περιορισμένες πληροφορίες.
- OE4: Να γνωρίζετε τις προσωπικές και κοινωνικές επιπτώσεις που μπορεί να προκύψουν από τις αποφάσεις μας, ειδικά όταν έχουμε να κάνουμε με ομάδες που μπορεί να υποστούν κάποιου είδους περιθωριοποίηση που προκαλείται από τη διαφορετικότητά τους.
- SO5: Διαχειριστείτε να κοινοποιήσετε με σαφή και τεκμηριωμένο τρόπο τα συμπεράσματα που προκύπτουν από τις μελέτες ή τις αποφάσεις που ελήφθησαν ως επαγγελματίες, τόσο σε εξειδικευμένο κοινό όσο και, ειδικά, σε κοινό που σχετίζεται περισσότερο με τον κόσμο της εργασίας (άλλοι συνάδελφοι, διευθυντικά στελέχη... ) και με τους χρήστες των εκπαιδευτικών και κοινωνικών υπηρεσιών για τις οποίες προορίζονται.
- ΟΕ6: Καταφέρετε να αναπτύξετε μια συνεχή εκπαιδευτική διαδικασία, στη γραμμή της δια βίου μάθησης, αφού αποκτήσετε δεξιότητες που σχετίζονται με την αυτονομία και την αυτομάθηση.