Το Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) είναι ένα δημόσιο ίδρυμα έρευνας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στους τομείς της μηχανικής, της αρχιτεκτονικής, των επιστημών και της τεχνολογίας και ένα από τα κορυφαία τεχνικά πανεπιστήμια στην Ευρώπη. Κάθε χρόνο, περισσότεροι από 6.000 πτυχιούχοι και μεταπτυχιακοί φοιτητές, περισσότεροι από 500 διδακτορικοί φοιτητές αποφοιτούν και 3.067 πτυχιούχοι στη δια βίου μάθηση. Σύμφωνα με το θέμα της QS World University Rankings in Computer Science and Information Systems, το UPC είναι το νούμερο ένα στην Ισπανία και το νούμερο 79 στον κόσμο.
Η Σχολή Μηχανικών στη Manresa (EPSEM) προσφέρει μια ζωντανή πανεπιστημιούπολη με επίκεντρο τη μηχανική, με ισχυρές συνδέσεις με την τοπική βιομηχανία και εκπαιδευτικές προσφορές που επικεντρώνονται στην κάλυψη των δεξιοτήτων του μελλοντικού εργατικού δυναμικού.
Σχολή Μηχανικών Manresa
Η Σχολή δημιουργήθηκε το 1942 ως αποτέλεσμα των αναγκών της τοπικής μεταλλευτικής βιομηχανίας. Χρόνια μετά, έγινε ένα από τα ιδρυτικά σχολεία του UPC.
Επί του παρόντος, η Manresa School of Engineering περιλαμβάνει περίπου ογδόντα διδακτικές σχολές, που διδάσκουν σχεδόν χίλιους φοιτητές σε διάφορους κλάδους, συμπεριλαμβανομένων των Πολιτικών Μηχανικών, Ηλεκτρολόγων Μηχανικών, Μηχανικών Λογισμικού και Χημικών Μηχανικών. Εκτείνεται σε μια έκταση περίπου 10.000 τετραγωνικών μέτρων, η Σχολή επιβλέπει μια σημαντική σειρά από καλά εξοπλισμένες εργαστηριακές εγκαταστάσεις διδασκαλίας και έρευνας. Επιπλέον, όπως όλες οι πανεπιστημιουπόλεις του UPC, είναι ενσωματωμένο στο γενικό δίκτυο υπολογιστών υψηλής χωρητικότητας.
Το Σχολείο εκτιμάται ως βασικός συντελεστής τόσο στην περιφερειακή όσο και στην εθνική κοινωνικοοικονομική πρόοδο. Αυτή η θέση έχει κορυφωθεί, με την πάροδο του χρόνου, με τη δημιουργία και την καλλιέργεια ενός ισχυρού δικτύου εταιρικών σχέσεων με διάφορες επιχειρήσεις. Η Σχολή αναγνωρίζεται ως μια σημαντική οντότητα για την ενίσχυση των εταιρειών, ιδιαίτερα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, οι οποίες ενδέχεται να στερούνται των εσωτερικών πόρων για να καινοτομήσουν αυτόνομα. Κεντρική θέση για την ενίσχυση των σχέσεων συνεργασίας με τον βιομηχανικό τομέα είναι η Σχολική Συμβουλευτική Επιτροπή.
Οι ερευνητικές προσπάθειες που αναλαμβάνει η σχολή της Σχολής διεξάγονται σε ερευνητικές ομάδες. Ενώ ορισμένες ερευνητικές ομάδες επικεντρώνονται σε εξειδικευμένα θέματα, άλλες υιοθετούν μια πιο διεπιστημονική προσέγγιση. Η συμμετοχή σε αυτές τις ομάδες ποικίλλει, με ορισμένες να περιλαμβάνουν κυρίως μέλη ΔΕΠ από τη Σχολή, ενώ άλλες περιλαμβάνουν καθηγητές από διάφορα ακαδημαϊκά ιδρύματα, τόσο εντός όσο και εκτός του πανεπιστημίου. Οι ερευνητικές ομάδες παρουσιάζουν υψηλό βαθμό προσαρμοστικότητας. Οι βασικές ετήσιες μετρήσεις περιλαμβάνουν συνήθως περίπου 50 δημοσιευμένες εργασίες, περίπου 50 παρουσιάσεις σε συνέδρια, περίπου 6 διδακτορικές διατριβές ή περίπου 60 ανταγωνιστικά χρηματοδοτούμενα έργα.