MA στην Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία
Mary Immaculate College
Πληροφορία κλειδί
Τοποθεσία πανεπιστημιούπολης
Limerick, Ιρλανδία
Γλώσσες
Αγγλικά
Μορφή μελέτης
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση, Στην Πανεπιστημιούπολη
Διάρκεια
12 - 24 μήνες
Βήμα
Πλήρης απασχόληση, Μερικής απασχόλησης
Δίδακτρα
Ζητήστε πληροφορίες
Προθεσμία εφαρμογής
Ζητήστε πληροφορίες
Πρωιμότερη ημερομηνία έναρξης
Sep 2024
* MA: 6.425 € για την ΕΕ και 12.825 € για εκτός ΕΕ / Δομημένο διδακτορικό: Έτος 1 - 6255 €/12.825 € και Έτη 2/3/4 - 4403 €/8781 €
Εισαγωγή
Το MA στην Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία προσφέρεται με τρεις επιλογές για παράδοση. στην πανεπιστημιούπολη, σε συνδυασμό ή πλήρως διαδικτυακά. Το μάθημα απευθύνεται σε έμπειρους Καθηγητές Αγγλικής Γλώσσας και άλλους επαγγελματίες της αγγλικής γλώσσας. Η κύρια εστίασή του είναι η χρήση και η διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας σε παγκόσμιο πλαίσιο. Αυτή η εστίαση θα αντιμετωπίσει μια διεθνή ανάγκη για επαγγελματική ανάπτυξη, ειδικά μεταξύ των καθηγητών Αγγλικών.
Το μεταπτυχιακό στην Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία στοχεύει να παρέχει ένα μάθημα ευρείας βάσης στην περιγραφή της γλώσσας (γλωσσικά συστήματα: γραμματική, λεξολογία και φωνολογία), θεωρίες Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας, θεωρίες Κατάκτησης Δεύτερης Γλώσσας, πλαίσια για τη μελέτη του λόγου, καθώς και εξειδικευμένες ερευνητικές δεξιότητες για την εμπειρική ανάλυση της γλώσσας στο πλαίσιο.
Συνήθως, το μάθημα θα διαρκέσει τρία εξάμηνα. Τα εξάμηνα 1 και 2 θα περιλαμβάνουν διδασκόμενες ενότητες (διαλέξεις και δραστηριότητες). Το 3ο εξάμηνο θα είναι αφιερωμένο στη συγγραφή μιας διατριβής. Τα τρία εξάμηνα μπορούν να επαναληφθούν σε ένα ημερολογιακό έτος χρησιμοποιώντας τη θερινή περίοδο για την ενότητα της διατριβής (Σεπτέμβριος – Αύγουστος).
Εναλλακτικά, το μάθημα μπορεί να διαρκέσει για ενάμιση χρόνο. Διατίθενται επίσης επιλογές μερικής απασχόλησης. Κάθε εξάμηνο διαρθρώνεται σε 12 εβδομάδες ή μονάδες στις οποίες λαμβάνονται τρεις ενότητες. Κάθε ενότητα θα περιλαμβάνει συνεχή αξιολόγηση. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει ένα μείγμα εργασιών όπως κουίζ, συζητήσεις, δοκίμια, προφορικές παρουσιάσεις κ.λπ. Για όσους μαθητές επιλέγουν τη μικτή και τη διαδικτυακή μορφή παράδοσης, οι αξιολογήσεις θα έχουν διαδικτυακές επιλογές για ολοκλήρωση.
Συνοψίζοντας, το πρόγραμμα ξεκινά τον Σεπτέμβριο. Υπάρχουν επιλογές σχετικά με τον τρόπο παράδοσης του προγράμματος και τη διάρκεια που ταιριάζουν στις μεμονωμένες ανάγκες: Επιλογές παράδοσης:
• Στην πανεπιστημιούπολη : Παραδοσιακή μορφή παράδοσης με διαλέξεις στην πανεπιστημιούπολη, πρόσωπο με πρόσωπο διαλέξεις και σεμινάρια
• Blended : Συνδυασμός ηλεκτρονικής και μορφής παράδοσης πρόσωπο με πρόσωπο
• Online : Πλήρως διαδικτυακή μορφή παράδοσης με χρήση προηχογραφημένων και ζωντανών διαδικτυακών σεμιναρίων Επιλογές ώρας:
Εισαγωγές
Διδακτέα ύλη
Περιγράμματα ενότητας
Βασικά Χαρακτηριστικά της Γλώσσας: γραμματική, λεξιλόγιο και φωνολογία Αυτή η ενότητα θα διερευνήσει τη σχέση της γραμματικής, του λεξιλογίου (lexis) και της φωνολογίας στο γλωσσικό σύστημα. Θα περιγράφει τα επίσημα συστήματα της αγγλικής γλώσσας, εξετάζοντας τα επιμέρους δομικά στοιχεία του λεξικού (π.χ μορφήματα, σημασιολογικές σχέσεις), γραμματική (π.χ κλάσεις λέξεων, φράσεις, προτάσεις, χρόνους, τροπικότητα) και φωνολογία (φωνήματα, μοτίβα τονισμού, χαρακτηριστικά συνδεδεμένου λόγου) και τους τρόπους με τους οποίους αυτές οι μορφές συνεργάζονται και χρησιμοποιούνται για τη δημιουργία νοημάτων στο πλαίσιο. Θα εξετάσει επίσης την έννοια των σταθερών πολυλεκτικών ενοτήτων, τόσο ολοκληρωμένων όσο και κατακερματισμένων, που σχηματίζουν λεξικογραμματικά μοτίβα. Θα δοθεί μεγάλη έμφαση στο πώς η γραμματική, το λεξιλόγιο και η φωνολογία αλληλεπιδρούν με τον λόγο και την πραγματιστική.
Προσεγγίσεις στη γλώσσα στο πλαίσιο Αυτή η ενότητα θα διερευνήσει τη σημασία της εξέτασης της γλώσσας στο πολιτιστικό, κοινωνικό και διαπροσωπικό της πλαίσιο χρήσης και θα εξετάσει τους παράγοντες που επηρεάζουν τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούμε τη γλώσσα. Θα εξετάσει το φαινόμενο του πλαισίου υπό το φως των πρόσφατων εξελίξεων στην προφορική και γραπτή γλωσσολογία του σώματος. Η γλώσσα στο πλαίσιο θα διερευνηθεί μέσω πρακτικών αναλυτικών εργασιών χρησιμοποιώντας αυθεντικό προφορικό και γραπτό λόγο από μια ποικιλία διαφορετικών πλαισίων λόγου (π.χ., οικογενειακός λόγος, λόγος ακαδημαϊκούMIC , λόγος στο χώρο εργασίας κ.λπ.). Επιπλέον, θα διερευνηθούν δομικές προσεγγίσεις για την εξερεύνηση του προφορικού λόγου (π.χ. η εργασία των αναλυτών λόγου του Μπέρμιγχαμ και η ανάλυση συνομιλιών) και προσεγγίσεις που μπορούν να εφαρμοστούν τόσο σε προφορικά όσο και σε γραπτά κείμενα, όπως η ανάλυση είδους. Αυτό θα διευκολύνει μια προσέγγιση από πάνω προς τα κάτω και από κάτω προς τα πάνω στη γλώσσα στο πλαίσιο. Θα διερευνηθούν επίσης οι «νέοι λόγοι» της ψηφιακής εποχής, όπως τα ιστολόγια, τα wiki, το Twitter και άλλα ηλεκτρονικά κείμενα.
Ζητήματα Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας Αυτή η ενότητα εισάγει τους φοιτητές στα βασικά ζητήματα της Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας και χρησιμεύει στο να παρέχει στους φοιτητές μια ευρεία κατανόηση των ανησυχιών της Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας. Τα μοντέλα διδασκαλίας της γλώσσας θα αξιολογηθούν κριτικά και θα αξιολογηθούν τα κυρίαρχα παραδείγματα κατάκτησης της δεύτερης γλώσσας. Οι έννοιες της γλωσσικής ικανότητας θα εξεταστούν, συμπεριλαμβανομένης της διαπολιτισμικής πραγματιστικής ικανότητας στο πλαίσιο της διαπολιτισμικής και της παραλλακτικής πραγματιστικής. Η ενότητα θα ασχοληθεί επίσης με την πολυγλωσσία και τη γλώσσα σε παγκόσμιο πλαίσιο, συμπεριλαμβανομένων των σύγχρονων συζητήσεων σχετικά με τη διδασκαλία της αγγλικής ως Lingua Franca (ELF). Η αξιολόγηση της γλώσσας θα είναι επίσης ένα βασικό θέμα, ιδίως όσον αφορά την αντιμετώπιση των εννοιών των δεικτών γλωσσικής ικανότητας και λόγου κατά τον έλεγχο της προφορικής και γραπτής γλώσσας. Σε κάθε τομέα της ενότητας, οι μαθητές θα εισαχθούν σε μια σειρά από προοπτικές, επιτρέποντάς τους να αξιολογήσουν κριτικά διαφορετικές προσεγγίσεις και να αναγνωρίσουν τις συζητήσεις που απασχολούν επί του παρόντος τους Εφαρμοσμένους Γλωσσολόγους.
Τάξη και Λόγος Μαθητή Η ενότητα εστιάζει στη δομή αλληλεπίδρασης του λόγου δασκάλου και μαθητή, εξετάζοντας εμπειρικά τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ δασκάλου και εκπαιδευομένων και μεταξύ μαθητών (ομότιμοι). Επιδιώκει να αναπτύξει κατανοήσεις για τα βασικά χαρακτηριστικά αλληλεπίδρασης και τις ικανότητες του λόγου στην τάξη χρησιμοποιώντας αναλυτικά παραδείγματα ανάλυσης συνομιλίας και κριτικής ανάλυσης λόγου, που υποστηρίζονται από μεθοδολογικά εργαλεία γλωσσολογίας σώματος. Η ενότητα εστιάζει επίσης στη γλώσσα των μαθητών στην αξιολόγηση (π.χ προφορικές εξετάσεις, δοκίμια, φόρουμ συζήτησης, ιστολόγια, wikis) στο πλαίσιο των γλωσσικών και διαδραστικών ικανοτήτων. Μια βασική πτυχή της ενότητας θα είναι να επιτρέψει στους συμμετέχοντες να μεταγράψουν, να κωδικοποιήσουν και να αναλύσουν εμπειρικά δεδομένα της τάξης και των μαθητών, έτσι ώστε να κατανοήσουν καλύτερα αυτό το πλαίσιο διδασκαλίας και μάθησης και τις γλωσσικές και διαδραστικές ικανότητες που απαιτεί.
Μέθοδοι Έρευνας στην Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία Αυτή η ενότητα θα εξοπλίσει τους φοιτητές με βασικές ερευνητικές δεξιότητες για την εμπειρική ανάλυση της γλώσσας. Η ενότητα έχει σχεδιαστεί για να παρέχει στους φοιτητές τις δεξιότητες τόσο για να αξιολογούν την έρευνα άλλων όσο και να αναλαμβάνουν τη δική τους ανεξάρτητη έρευνα στον τομέα της Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας. Θα επικεντρωθεί στα μεθοδολογικά παραδείγματα και τα πειραματικά σχέδια που χρησιμοποιούνται συνήθως στην Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία, συμπεριλαμβανομένων προσεγγίσεων ποιοτικών, ποσοτικών και μικτών μεθόδων, έτσι ώστε οι μαθητές να μπορούν να επιλέξουν μια κατάλληλη μεθοδολογία για ένα συγκεκριμένο ερευνητικό ερώτημα σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο χρήσης της γλώσσας. Το μάθημα θα καλύπτει επίσης πρακτικά μεθοδολογικά βήματα και διαδικασίες για έρευνα στην Εφαρμοσμένη Γλωσσολογία, συμπεριλαμβανομένης της αναγνώρισης ενός ερευνητικού ερωτήματος, της εύρεσης πηγών για βιβλιογραφική ανασκόπηση χρησιμοποιώντας κατάλληλες βάσεις δεδομένων, τις πρακτικές λεπτομέρειες του σχεδιασμού ερωτηματολογίου, φύλλα πληροφοριών ομιλητών, πρωτόκολλα εγγραφής, μεταγραφή και κωδικοποίηση διαδικασίες. Θα συζητηθούν επίσης τα ηθικά ζητήματα που προκύπτουν στην έρευνα εντός της εφαρμοσμένης γλωσσολογίας. Το μάθημα θα επικεντρωθεί επίσης σε κατάλληλα αναλυτικά πλαίσια για την ανάλυση ποσοτικών και ποιοτικών δεδομένων από καταγραφές, ερωτηματολόγια ή άλλες εμπειρικές πηγές. Μέχρι το τέλος αυτής της ενότητας, οι φοιτητές θα πρέπει να είναι σε θέση να γράψουν μια ερευνητική πρόταση κατάλληλη για μια διατριβή στο πλαίσιο του προγράμματος και να είναι επαρκώς ικανοί για να πραγματοποιήσουν το ερευνητικό έργο.
Corpus Linguistics and Language Teaching Αυτή η ενότητα περιγράφει τις εφαρμογές της γλωσσολογίας corpus στη διδασκαλία και την έρευνα γλωσσών. Τα ηλεκτρονικά γλωσσικά σώματα και το συνοδευτικό λογισμικό υπολογιστών αποδεικνύονται ολοένα και πιο επιρροή στη διδασκαλία της γλώσσας ως πηγές περιγραφής της γλώσσας και παιδαγωγικού υλικού. Η ενότητα θα διερευνήσει τη συμβολή της γλωσσολογίας σωμάτων στην εκμάθηση και τη διδασκαλία γλωσσών και θα εξετάσει τις ευκαιρίες που προσφέρει η γλωσσολογία σωμάτων στον εκπαιδευόμενο και τον δάσκαλο. Η ενότητα δεν θα επικεντρωθεί μόνο στο πώς ο δάσκαλος μπορεί να χρησιμοποιήσει τη γλωσσολογία σωμάτων στην τάξη για να δημιουργήσει υλικό, αλλά και στο πώς οι μαθητές μπορούν να ενθαρρύνονται να χρησιμοποιούν οι ίδιοι τα σώματα. Θα συζητηθούν επίσης οι περιορισμοί της χρήσης των σωμάτων στη διδασκαλία της γλώσσας και οι πιθανές παγίδες που προκύπτουν από την άκριτη χρήση τους. Η ενότητα θα αναφέρεται κυρίως σε έρευνα, διδακτικό υλικό και διαδικασίες που σχετίζονται με τη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας (ELT). Ωστόσο, θα ασχοληθεί και με ζητήματα που σχετίζονται με τη διδασκαλία της γλώσσας γενικότερα.
Φωνητική και Φωνολογία Αυτή η ενότητα θα καλύψει τα βασικά στοιχεία της φωνητικής και της φωνολογίας. Οι μαθητές θα ασχοληθούν με τη διάκριση μεταξύ φωνητικής και φωνολογίας. Συγκεκριμένα, σε σχέση με τη φωνητική, η ενότητα θα επικεντρωθεί στη φυσιολογία του λόγου, συμπεριλαμβανομένων των σημείων και του τρόπου άρθρωσης και της μεταγραφής των ήχων του λόγου, χρησιμοποιώντας το Διεθνές Φωνητικό Αλφάβητο (IPA). Όσον αφορά τη φωνολογία, θα εξετάσει τα ηχητικά μοτίβα ομιλίας, τις συνδεδεμένες διαδικασίες ομιλίας (όπως αφομοίωση, συνένωση, εξάλειψη, σύνδεσμος) και τη διάκριση μεταξύ των τμηματικών και υπερτμηματικών χαρακτηριστικών του λόγου. Ο πυρήνας αυτής της ενότητας είναι η ενοποίηση της φωνολογίας από την άποψη του τονισμού του λόγου σε σχέση με το λεξικό, τη γραμματική, τον λόγο και την πραγματολογία στον προφορικό λόγο.
Λόγος και Πραγματολογία Αυτή η ενότητα στοχεύει να επεκτείνει την κατανόηση των μαθητών του γλωσσικού πλαισίου μέσω της εστίασης στην πραγματολογία. Τα βασικά ζητήματα που απασχολούν την πραγματολογία, όπως η δείξη, ο υπονοούμενος, η ευγένεια και η θεωρία της πράξης του λόγου σκιαγραφούνται, συζητούνται και αξιολογούνται κριτικά. Η ενότητα θα διερευνήσει επίσης τις έννοιες της καθολικότητας εξετάζοντας την πραγματολογία τόσο από διαπολιτισμική όσο και από διαπολιτισμική άποψη. Κεντρικό στοιχείο αυτής της ενότητας είναι η εξέταση πραγματικών και αυθεντικών δεδομένων. Θα αξιολογηθούν παραδοσιακές μέθοδοι συλλογής δεδομένων στην πραγματιστική, όπως τεστ ολοκλήρωσης λόγου, παιχνίδια ρόλων και συνεντεύξεις. Ωστόσο, το corpus pragmatics, μια σχετικά πρόσφατη εξέλιξη στα πεδία της γλωσσολογίας και της πραγματολογίας του σώματος, θα είναι το πρωταρχικό μεθοδολογικό πλαίσιο. Το Corpus pragmatics επιτρέπει την ερμηνεία προφορικού ή γραπτού νοήματος, με έμφαση στην παροχή εμπειρικών στοιχείων για αυτήν την ερμηνεία. Οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να αξιολογήσουν την αποτελεσματικότητα των βασικών ρεαλιστικών ανησυχιών με βάση τις εμπειρικές έρευνες που θα διεξάγουν οι ίδιοι.