Παγκόσμιο Master στη Διαχείριση Μόδας και Πολυτελείας
Rome, Ιταλία
ΔΙΆΡΚΕΙΑ
1 Years
ΓΛΏΣΣΕΣ
Αγγλικά
ΡΥΘΜΌΣ
Πλήρης απασχόληση
ΠΡΟΘΕΣΜΊΑ ΕΦΑΡΜΟΓΉΣ
Προθεσμία υποβολής αιτήσεων
ΠΡΩΙΜΌΤΕΡΗ ΗΜΕΡΟΜΗΝΊΑ ΈΝΑΡΞΗΣ
Apr 2025
ΔΊΔΑΚΤΡΑ
EUR 16.000 *
ΜΟΡΦΉ ΜΕΛΈΤΗΣ
Στην Πανεπιστημιούπολη
* υποτροφία έως 25%
Εισαγωγή
Το Global Master in Fashion and Luxury Management του Rome Business School είναι η ιδανική επιλογή για όλους όσους επιθυμούν να αναπτύξουν στέρεες δεξιότητες διαχείρισης για να εργαστούν στο Fashion & Βιομηχανία Διοίκησης Σχεδίασης και γίνετε ειδικοί στη μόδα και στο σχέδιο, ερευνητές τάσεων, υπεύθυνοι επικοινωνίας μόδας, ειδικοί επωνυμίας και γίνετε ανταγωνιστικοί στη διεθνή αγορά εργασίας.
Επισκόπηση Global Master in Fashion and Luxury Management
Το Master in Fashion and Luxury Management στοχεύει να εκπαιδεύσει επαγγελματίες με παθιασμένη μάθηση που επηρεάζει το σύστημα μόδας και πολυτέλειας, την αγορά και τη βιομηχανία. Οι συμμετέχοντες θα επωφεληθούν από τη μελέτη της έννοιας του ιταλικού στυλ πολυτελείας και της παράδοσης μόδας "Made in Italy" απευθείας στη Ρώμη, την καρδιά της πολυτέλειας.
Οι μαθητές θα εξοπλιστούν πρώτα με γενικές βασικές γνώσεις στη διαχείριση, στη συνέχεια θα μάθουν τις βασικές αρχές για να λειτουργήσουν σε αυτούς τους κλάδους και με την κατανόηση της νέας τεχνολογίας θα είναι πλήρως έτοιμοι να έχουν αντίκτυπο στον κόσμο και να επιταχύνουν την επαγγελματική τους σταδιοδρομία.
Διαμορφώστε την επαγγελματική σας πορεία μέσα από 4 πυλώνες:
Αληθινή σύνδεση με εταιρείες
Ένα διεθνές δίκτυο συνεργαζόμενων εταιρειών που θα επηρεάσει άμεσα την ακαδημαϊκή εμπειρία του μαθητή μέσω του Business Practice LAB, των επισκέψεων στην εταιρεία, των ασκήσεων στην τάξη και των αποκλειστικών εισηγητών που θα προσεγγίσουν το θεωρητικό περιεχόμενο του πλοιάρχου στην τρέχουσα επαγγελματική πραγματικότητα.
Διεθνής
Το Rome Business School είναι περήφανα η πιο διεθνής σχολή επιχειρήσεων στην Ιταλία. Καθημερινά είμαστε σε θέση να βυθίζουμε τους μαθητές μας σε ένα διεγερτικό περιβάλλον, χάρη στη διεθνή σχολή μας. η τάξη μας με μικτή εθνικότητα και η αποκλειστική μας εμπειρία: Bootcamps. Οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε boot camp στη Silicon Valley, στη Βαρκελώνη, στο Παρίσι, στο Κατάρ, στο Λάγος, στη Ρώμη, στην Τοσκάνη, στο Λονδίνο και στην Κίνα, καθώς και σε ένα Grand Tour of Italy.
Επαγγελματικός αντίκτυπος
Στόχος μας είναι να έχουμε πραγματικό αντίκτυπο στην επαγγελματική σταδιοδρομία των μαθητών μας, τόσο μέσω των ακαδημαϊκών όσο και μέσω των Υπηρεσιών Σταδιοδρομίας μας. Εκτός από τις διαλέξεις, οι Masters μας παρέχουν διαφορετικές υπηρεσίες για τη δημιουργία των προφίλ των μαθητών μας μέσω δομημένων Υπηρεσιών Σταδιοδρομίας, εταιρικών συναντήσεων από κορυφαίες διεθνείς εταιρείες, συνεδριών Company Shadowing ή Individual Coaching και προγραμμάτων soft skills.
Ανώτερος Σκοπός
Ακολουθώντας το σύνθημά μας, Καλύτεροι Διευθυντές για έναν Καλύτερο Κόσμο, πιστεύουμε στους διευθυντές που χτίζουν επιχειρήσεις με υψηλότερο σκοπό. Για αυτό, θα εκπαιδεύσουμε τους ηγέτες να είναι υπεύθυνοι και καινοτόμοι και να οδηγούν την αλλαγή στην κοινωνία ξεκινώντας από τις δικές τους εταιρείες.
Γιατί να επιλέξετε το Global Master στη Διαχείριση Μόδας και Πολυτελείας
Εταιρικές επισκέψεις
Αποκλειστικές επισκέψεις εταιρειών μόδας και πολυτελείας για να βυθιστείτε στην αίγλη της βιομηχανίας πολυτελείας της μόδας. Βιωματική επίσκεψη στα GUCCI, Valentino, Hugo Boss, Bulgari & Η Fendi για να κατανοήσει πώς διαχειρίζεται κάθε εταιρεία την αλυσίδα αξίας της, την εμπειρία των πελατών μιας πολυτελούς επωνυμίας/βιομηχανίας, πώς διαχειρίζεται τα διαφορετικά κανάλια επικοινωνίας, τις τάσεις της αγοράς τμημάτων κ.λπ.
Το Διεθνές Bootcamp στο Παρίσι περιλαμβάνεται στο Master
Κάντε πράξη την παγκόσμια ηγεσία και εμπλουτίστε το βιογραφικό σας με μια εξαιρετική διεθνή εμπειρία καθώς βυθίζεστε στον κόσμο των επιχειρήσεων. Αγκαλιάστε το ρόλο ενός παγκόσμιου μαθητή: διευρύνετε τους επαγγελματικούς σας ορίζοντες και δημιουργήστε παγκόσμιες συνδέσεις μέσα από ένα συναρπαστικό boot camp διάρκειας μιας εβδομάδας. Το πρόγραμμα Master προσφέρει μια μοναδική ευκαιρία με το συναρπαστικό του Bootcamp στο Παρίσι που περιλαμβάνεται στο κόστος. Μπορείτε επίσης να εξερευνήσετε τους ζωντανούς πυρήνες ορισμένων από τις πιο κοσμοπολίτικες πόλεις του κόσμου, όπως η Silicon Valley, το Παρίσι, η Ρώμη, το Λάγος, η Ντόχα, το Λονδίνο, το Κατάρ, η Κίνα ή η Τοσκάνη.
Business Practice Lab με τον Valentino
Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου Business Practice Lab με τη Valentino, οι μαθητές θα συνεργαστούν με τους διευθυντές για να καθορίσουν μια στρατηγική για την καθοδήγηση των πελατών στο ταξίδι του αγοραστή των προϊόντων VALENTINO. Οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να μπουν στη θέση του επικεφαλής της εταιρείας τους, να αναπτύξουν μια παγκόσμια επωνυμία μόδας ή πολυτελείας και να καθορίσουν επιχειρησιακή στρατηγική, θέση στην αγορά και τιμολόγηση. Θα καθοδηγηθούν στον καθορισμό της στρατηγικής συλλογής προϊόντων και διανομής ως Global Manager.
Επίδραση στην καριέρα
Το Rome Business School πέτυχε ποσοστό τοποθέτησης 97%. Περισσότερο από το 69% των φοιτητών βρήκε μια νέα δουλειά μέσα σε έξι μήνες από την ολοκλήρωση του μεταπτυχιακού τους και περισσότερο από το 50% πριν από την ολοκλήρωση. Οι μαθητές μας βρίσκουν θέσεις εργασίας σε εταιρείες κύρους όπως η LuisaViaRoma, η Vince, η Versace, η Max Mara και η La Rinascente.
Επιχείρηση σε δράση
Το πρόγραμμα προσφέρει εκτεταμένες ευκαιρίες δικτύωσης με επαγγελματίες του κλάδου, μέλη του διοικητικού συμβουλίου της RBS CAB και επιχειρηματικούς εταίρους μέσω επισκέψεων σε εταιρείες, διαλέξεων προσκεκλημένων και έργων Capstone. Περιλαμβάνει αξιολογήσεις επιχειρηματικών περιπτώσεων πρόσφατων επιτυχημένων ιστοριών επωνυμίας και ένα εργαστήριο Business Practice με τον Valentino, όπου οι μαθητές εργάζονται πάνω σε στρατηγικές HR για μια εταιρεία πολυτελούς μόδας. Συμμετέχουν επίσης στην ανάπτυξη μιας παγκόσμιας στρατηγικής επωνυμίας μόδας ή πολυτελείας και έχουν πρόσβαση στη βάση δεδομένων VOGUE BUSINESS για πολύτιμες πληροφορίες. Το Capstone Project περιλαμβάνει πραγματικές προκλήσεις από κορυφαίες εταιρείες του κλάδου ή την ανάπτυξη επιχειρηματικών σχεδίων για προϊόντα μόδας και πολυτελείας.
Πανεπιστημιακή κατάταξη
Κατατάχθηκε στο TOP 30 στο Masters Worldwide από την Eduniversal.
Εκθεσιακός χώρος
Διδακτέα ύλη
The Master’s in Fashion and Luxury Management aims to train young professionals with the managerial skills required to be effective specialists in luxury brands, product developers, and fashion researchers. They will be able to understand the luxury market and embrace new technologies for luxury and fashion innovation to grow sustainable businesses.
5% Start with Managerial Core
Acquire new skills and more knowledge about the world of economics
During the first module of the Master Fashion and Luxury Management, students will learn to:
- Managerial Economics
This module aims to prepare students by providing them with the essentials of entrepreneurship and business planning. - Entrepreneurship and Business Planning
With this module, the managerial skills required to understand a Business Plan and its structure will be developed. - Business Strategy
Through this module, students will know how to understand the long-term direction and strategy of a company and will be able to identify the strategic business units of organizations. - Accounting & Budgeting
This module is aimed at students understanding the importance of financial management and control principles, with key indicators such as ROI, EBIT, and GAAP. - Project & Operations Management
With this module, students will be able to manage projects, examine data and information, and have a diagnostic approach to solving problems. - Marketing: Traditional and Digital
Students will learn the application of marketing principles in organizational decision-making. - Human Resource Management
This subject area focuses on strategic human resource issues such as workforce acquisition, development, motivation, and retention. - Data Analytics for Managers
This course is designed to equip students with the basic knowledge needed to analyze and interpret large sets of data, to make effective business decisions and strategies.
35% Get Into Focusing and Specializing
Specializing in Fashion and Luxury directly in Italy
During the second module of the Master in Fashion and Luxury Management, students will learn how to:
- The Fashion and the Luxury Market, its Sociology and its People:
- The Global Luxury and Fashion Markets, Groups, Brands and key players
- The Fashion and Luxury Industry, its Cultural Revolution, and sociology
- Fashion and Luxury Uniqueness in Customer’s Mind
- The success factors of Brand Origin, and the reasons for the success of ‘Made in Italy’
- People, Roles, Functions, and Managerial Competencies Linked to Fashion
- The Fashion World and the Management of Fashion Brands:
- The Fashion market segmentation, key categories, key players
- Branding and Positioning for Fashion Brands
- Product Design, Style Development, and Production
- Marketing and communication/PR
- Merchandising and Buying
- Visual Merchandising
- Fashion shows and Events management
- The World of Luxury and the Management of Luxury Brands
- The Fashion market segmentation, key categories, key players
- Product Design, Style Development, and Production
- Marketing and communication/PR
- Merchandising and Buying
- Visual Merchandising
- Fashion shows and Showroom management
- The role of the Store in generating – Desirability, Purchase, and Loyalty in Fashion and Luxury:
- Store design, Concepts, Aesthetics, Functionality
- Retail challenge: Locations, Geography, Visibility, traffic catching
- The Key Role of Sales Ambassadors in Store
10% Being an innovative and responsible leader in the fashion industry
New Fashion Tech, Future Trends and Global Leadership
During the third module of the Master in Fashion and Luxury Management, students will learn how to:
- Fashion Luxury Law:
- Luxury and Fashion Licensing, & Luxury Trademarks
- Legal and Ethical Aspects and Copy Right
- Fashion & Luxury New Tech and Big Data Analytics:
- New Tech, AI, and The Future of Luxury and Fashion
- Fashion & Luxury in the Metaverse
- Retail, Luxury and Fashion Analytics
- Sustainability & Future Trends:
- Climate choice: perspectives for environmentally conscious businesses in Fashion and Luxury
- Sustainable Fashion Production, & Fashion Supply Chain Management
- Conscious Fashion Campaigns (Case studies analysis)
- Business Ethics and CSR
10% Electives
Why Electives?
The goal of Rome Business School is to develop future managers, entrepreneurs, and professionals who are ready to capitalize on the benefits of digitalization, go global, and have a positive impact on society.
Electives are ideal tools for students to improve their employability by focusing on high-demand skills.
- Electives assist students in carving out a niche for themselves and becoming more competitive.
- Electives expose students to courses they might not have encountered otherwise.
- Electives provide a one-of-a-kind curriculum that fosters life and career skills.
Elective courses are organized in 5 main areas of interest:
- Innovation & Growth
- Tech & Digitalization
- Industry Business Excellence
- International Business
- Global Electives with RBS School partners
15%Business in Action
Practice Lab | In partnership with Valentino
Rome Business School Practice Lab is the place where theoretical concepts are put into practice and participants learn through experience. The Lab is run by Valentino managers.
They will examine different specialist knowledge, work on exercises, and network while sharing their experience and expertise with the students. This Lab is entirely run by Valentino managers with whom you will create strategies to guide customers through the customer journey of Valentino products.
5% Global Trends Lab
Business in Action - Hands-on Lab
The Global Trends lab consists of 2 virtual sessions:
Session 1: How to Find Sources to identify global trends. Deep dive into the global world trends shaping the world of today – guest speakers from UN, UNIDO, and ILO. Examples of Global Trends:
- The Future of Work
- AI, Blockchain, and Technology
- The World in 2030 – Future Scenarios (UN, IMF, ECB)
Session 2: Understand the impact of global trends on businesses, and explore ways in which businesses can adapt and transform based on future trends and forward-thinking strategies.
20% Captstone Project
An educational experience
At the end of your educational experience, you will have the chance to prove your abilities by tackling a real business challenge. Use your talent to identify opportunities and create a truly innovative strategy.
Tackle a real company challenge. You can choose to be part of a small team and design a Marketing plan for a new business develop a strategy to increase online sales or create a loyalty offering for different generations.
You will be given two case studies from two real companies that will allow you to test the knowledge learned during the master’s course.
Previous years’ experiences
The Practical Challenge:
Creating a loyalty offer for the Gen-Z audience, potentially benefiting from the recent brand upgrade effect.
The Practical Challenge:
To boost and increase online sales (which have increased in this last period, especially thanks to the Instagram shop), 2. expand the number of people who know the Amira brand and thus increase visibility, sales, and turnover.
Εισαγωγές
Υποτροφίες και Χρηματοδότηση
Based on their profile, experience, and proven motivation, the candidate may be awarded a scholarship to partially cover the participation fee. Rome Business School offers the most deserving candidates the opportunity to benefit from 7 different types of scholarships. These partial economic hedges can consist of 6 months of interest-free financing.
- Early Bird Enrollment Scholarship.
- Lifelong Learning Scholarship.
- Executive Women Scholarship.
- Academic Excellence Scholarship.
- Entrepreneurial Grant.
- Better Managers for a Better World Scholarship.
- Student Loan Assistance Grant.
Competition for scholarships increases as the starting date approaches and funds are limited, so it is advisable to apply as soon as possible.
Κατάταξη
Top 50 - Παγκόσμια κατάταξη Eduniversal
Κατατάχθηκε N 40 στη Διαχείριση Μόδας, παγκοσμίως
Αποτέλεσμα προγράμματος
- Understand the Fashion and Luxury market from a business, creative, and sociological point of view, and use their knowledge to develop an effective Brand strategy and successful execution.
- Develop a Brand in terms of Reputation, Appeal, Desirability, Sales, and Profit in the various Luxury and Fashion industries like Jewellery, Watches, Accessories, Fashion, and Leisure by understanding its key drivers, organization models, and Communication tools.
- Work on the Brand Image and Uniqueness to create a distinctive proposition that makes a Brand successful and relevant for Luxury Customers. In addition, you will develop an effective Communication strategy and holistic plan.
- Interact with each of the key management departments like Marketing, Retail, Digital, Communication, PR, and Style by understanding the different roles and responsibilities in a Company organization.
- Evaluate the appropriateness of a Distribution strategy, in its mix of Retail/Wholesale/E-Commerce, and apply adequate strategies to develop each of the channels at its best performance.
Δίδακτρα προγράμματος
Ευκαιρίες καριέρας
Throughout your Master's in Fashion and Luxury Management, you will be accompanied and supported by our Career Services team. With over 10 years of experience in education, we help young talents and managers build their future, guiding them along the path that best suits their capabilities, desires, and professional goals.
To give our students the best support in achieving their professional objectives, we’ve structured our Career Service into two core areas:
Occupational Pathways
The Occupational Pathways will help you develop the knowledge, market insights, and tools that you need to pursue a successful career in a specific industry. You will benefit from valuable connections with top companies and recruiters.
Entrepreneurial Pathways
Are you planning to start up your own business or dreaming about becoming the fresh and innovative driving force within an organization? We will equip you with skills and knowledge to discover, test, and improve your entrepreneurial skills, develop a business idea, and finally launch your own business.
The master is particularly suitable for those who want to pursue a career in the following roles:
- Merchandising Manager
- Luxury Brand Manager
- Luxury Retail Buyer
- Store Manager
- Visual Merchandiser
- Product Manager
- Market Research Analyst
- Luxury Fashion Consultant
- Marketing Manager
- Creative Director
- Area Sales Supervisor
- Designer or Stylist
The salary of our students after the completion of our Global Master in Fashion and Luxury Management increased by an average of 36%
English Language Requirements
Πιστοποιήστε την επάρκειά σας στα αγγλικά με το Duolingo English Test! Το DET είναι ένα βολικό, γρήγορο και προσιτό διαδικτυακό τεστ αγγλικών που γίνεται αποδεκτό από περισσότερα από 4.000 πανεπιστήμια (όπως αυτό) σε όλο τον κόσμο.