Διαπανεπιστημιακό Μεταπτυχιακό στη Θεωρητική Χημεία και Υπολογιστική Μοντελοποίηση
Universidade de Vigo
Πληροφορία κλειδί
Τοποθεσία πανεπιστημιούπολης
Vigo, Ισπανία
Γλώσσες
Ισπανικά
Μορφή μελέτης
Στην Πανεπιστημιούπολη
Διάρκεια
2 χρόνια
Βήμα
Πλήρης απασχόληση
Δίδακτρα
EUR 2.090 *
Προθεσμία εφαρμογής
Ζητήστε πληροφορίες
Πρωιμότερη ημερομηνία έναρξης
Sep 2024
* ΕΕ: 1.671,60 € - Εκτός ΕΕ: 2.089,50 €
Εισαγωγή
Το μεταπτυχιακό στη Θεωρητική Χημεία και την Υπολογιστική Μοντελοποίηση είναι ένα διετές πρόγραμμα, 120 ECTS, το οποίο πραγματοποιείται αυτοπροσώπως και διαδικτυακά μεταξύ των 14 πανεπιστημίων που συμμετέχουν. Το διαδικτυακό μέρος πραγματοποιείται μέσω της πλατφόρμας Adobe Connect, ενώ το πρόσωπο με πρόσωπο αναπτύσσεται σε μια σειρά μαθημάτων, σταθερής διάρκειας, που διοργανώνονται από τα συμμετέχοντα πανεπιστήμια.
Το μεταπτυχιακό στη Θεωρητική Χημεία και Υπολογιστική Μοντελοποίηση είναι ένα πρόγραμμα κύρους όχι μόνο σε εθνικό επίπεδο, όπου βρίσκεται μεταξύ των 3 κορυφαίων μεταπτυχιακών σπουδών στις πειραματικές και τεχνολογικές επιστήμες στην κατάταξη El Mundo για 6 συνεχή χρόνια, αλλά και διεθνώς . Το Ευρωπαϊκό Θεματικό Δίκτυο Χημείας (ECTN) του απένειμε την αναγνώρισή του με το «Eurolabel Certificate», το οποίο πιστοποιεί την ποιότητά του ως πρόγραμμα και η Ευρωπαϊκή Ένωση του χορήγησε το μεταπτυχιακό πρόγραμμα Erasmus Mundus (το 2010 και ξανά το 2019) στην πτυχή του. διεθνές.
Ιδανικοί μαθητές
Το προφίλ εισόδου θα είναι το ίδιο σε όλα τα υπογράφοντα όργανα της συμφωνίας. Για να αποκτήσετε πρόσβαση στις επίσημες διδασκαλίες του Master στη Θεωρητική Χημεία και την Υπολογιστική Μοντελοποίηση θα χρειαστεί:
- Να είναι κάτοχος επίσημου ισπανικού πανεπιστημιακού πτυχίου στη Χημεία, τη Φυσική ή την Επιστήμη των Υλικών ή άλλο που έχει εκδοθεί από ίδρυμα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που ανήκει σε κράτος μέλος του Ευρωπαϊκού Χώρου Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης που του παρέχει το δικαίωμα πρόσβασης σε μεταπτυχιακά.
- Ομοίως, οι απόφοιτοι μπορούν να έχουν πρόσβαση σε πτυχιούχους σύμφωνα με εκπαιδευτικά συστήματα εκτός του Ευρωπαϊκού Χώρου Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης χωρίς την ανάγκη αναγνώρισης των πτυχίων τους, μετά από επαλήθευση από τα υπογράφοντα πανεπιστήμια της συμφωνίας ότι διαπιστεύουν επίπεδο κατάρτισης ισοδύναμο με τους αντίστοιχους επίσημους πανεπιστημιακούς τίτλους. Ισπανοί που έχουν ήδη αναφερθεί και που επιτρέπουν την πρόσβαση στη μεταπτυχιακή εκπαίδευση στη χώρα που εκδίδει το πτυχίο. Η πρόσβαση μέσω αυτής της διαδρομής δεν συνεπάγεται, σε καμία περίπτωση, την αναγνώριση του προηγούμενου πτυχίου που κατέχει ο ενδιαφερόμενος, ούτε την αναγνώρισή του για σκοπούς άλλους από αυτόν της λήψης μεταπτυχιακών τίτλων.
Εισαγωγές
Διδακτέα ύλη
Η υπολογιστική μοντελοποίηση σε μοριακό επίπεδο έχει καθιερωθεί τα τελευταία 20 χρόνια ως ένα εργαλείο που περιλαμβάνει, με εγκάρσιο τρόπο, πολλούς τομείς γνώσης, από τη βιοχημεία έως τα νέα υλικά, περνώντας από όλους τους κλάδους της χημείας και αναδυόμενους τομείς όπως η νανοεπιστήμη. Εκτός από την ικανότητα να προβλέψουμε με μεγάλη ακρίβεια και με χαμηλό κόστος τα αποτελέσματα πολλών πειραματικών μετρήσεων, η Θεωρητική Χημεία μας επιτρέπει να κατανοούμε τις παρατηρήσεις σε θεμελιώδες επίπεδο και να κατευθύνουμε την πορεία προς νέες ανακαλύψεις.
Σύμφωνα με τα λόγια των Pople και Kohn, νικητών του βραβείου Νόμπελ στη χημεία το 1998, «η κβαντική χημεία χρησιμοποιείται σήμερα σε όλους τους κλάδους της χημείας και της μοριακής φυσικής και προσφέρει μια βαθιά κατανόηση των μοριακών διεργασιών που δεν μπορούν να επιτευχθούν μόνο μέσω πειραματισμού». Ως εκ τούτου, η Θεωρητική Χημεία και η Υπολογιστική Μοντελοποίηση έχουν γίνει υποχρεωτικά εργαλεία των πειραματικών επιστημών σήμερα. Αυτό οδήγησε σε αυξανόμενη ζήτηση για εξειδικευμένο προσωπικό εκπαιδευμένο σε αυτούς τους τομείς. Αυτή η ζήτηση δεν προέρχεται μόνο από τον ακαδημαϊκό κόσμο, αλλά αρχίζει επίσης να προέρχεται από τη βιομηχανία, όπου όλο και περισσότερες εταιρείες βλέπουν τη μοντελοποίηση μοριακής κλίμακας ως εργαλείο που επιτρέπει την ταχεία πρόοδο στη σύνθεση νέων λειτουργικών ουσιών ή νέων υλικών, επιπλέον να μειώσει το κόστος απόκτησής τους και μελέτης των ακινήτων τους. Για παράδειγμα, η μοριακή μοντελοποίηση αποτελεί ένα θεμελιώδες στάδιο στη διαδικασία παραγωγής ενός νέου φαρμάκου. Η σύνθεση διαφόρων παραλλαγών ενός πιθανού δραστικού παράγοντα είναι πολύ πιο δαπανηρή από τη μελέτη της πιθανής δραστηριότητάς του μέσω μιας θεωρητικής εξερεύνησης που βασίζεται στις μεθόδους της Υπολογιστικής Χημείας και της μοριακής μοντελοποίησης.
Η κατάσταση είναι παρόμοια όταν πρόκειται για τη σύνθεση νέων υλικών. Οι πιο θεαματικές πρόοδοι στη δημιουργία διάφορων νανοσωλήνων, για παράδειγμα, προήλθαν από την προηγούμενη μοντελοποίησή τους με υπολογιστικές μεθόδους. Ομοίως, η γνώση σε μοριακό επίπεδο της ενζυμικής δραστηριότητας ή ορισμένων πρωτεϊνών απαιτεί επίσης επαρκή θεωρητική μοντελοποίηση. Είναι λοιπόν προφανές ότι αυτό το Μεταπτυχιακό Δίπλωμα προσφέρει τη δυνατότητα ένταξης σε διάφορους τομείς κοινωνικής και βιομηχανικής δραστηριότητας.
Βασικές ικανότητες
- CB1: Κατέχετε και κατανοείτε γνώσεις που παρέχουν τη βάση ή την ευκαιρία να είστε πρωτότυποι στην ανάπτυξη ή/και την εφαρμογή ιδεών, συχνά σε ερευνητικό πλαίσιο.
- CB2: Ότι οι μαθητές γνωρίζουν πώς να εφαρμόζουν τις γνώσεις που έχουν αποκτήσει και την ικανότητά τους να επιλύουν προβλήματα σε νέα ή ελάχιστα γνωστά περιβάλλοντα σε ευρύτερα (ή πολυεπιστημονικά) πλαίσια που σχετίζονται με τον τομέα σπουδών τους.
- CB3: Ότι οι μαθητές είναι σε θέση να ενσωματώσουν τη γνώση και να αντιμετωπίσουν την πολυπλοκότητα της διατύπωσης κρίσεων με βάση πληροφορίες που, όντας ελλιπείς ή περιορισμένες, περιλαμβάνουν προβληματισμούς σχετικά με τις κοινωνικές και ηθικές ευθύνες που συνδέονται με την εφαρμογή της γνώσης και των κρίσεων τους.
- CB4: Ότι οι μαθητές γνωρίζουν πώς να μεταδίδουν τα συμπεράσματά τους, τις τελικές γνώσεις και τους λόγους που τους υποστηρίζουν σε εξειδικευμένο και μη κοινό με σαφή και ξεκάθαρο τρόπο.
- CB5: Ότι οι μαθητές διαθέτουν τις μαθησιακές δεξιότητες που τους επιτρέπουν να συνεχίσουν τη μελέτη με τρόπο που θα είναι σε μεγάλο βαθμό αυτοκατευθυνόμενος ή αυτόνομος.
Γενικές αρμοδιότητες
- CG1: Οι μαθητές είναι σε θέση να προάγουν, σε ακαδημαϊκά και επαγγελματικά πλαίσια, την τεχνολογική και επιστημονική πρόοδο σε μια κοινωνία που βασίζεται στη γνώση και το σεβασμό για:
- α) Θεμελιώδη δικαιώματα και ίσες ευκαιρίες μεταξύ ανδρών και γυναικών.
- β) Οι αρχές των ίσων ευκαιριών και της καθολικής προσβασιμότητας για τα άτομα με αναπηρία.
- γ) Τις αξίες μιας κουλτούρας ειρήνης και δημοκρατικών αξιών.
- CG2: Οι μαθητές είναι ικανοί να λύνουν προβλήματα και να λαμβάνουν αποφάσεις οποιουδήποτε είδους υπό τη δέσμευση για την υπεράσπιση και την πρακτική των πολιτικών ισότητας.
- CG3: Οι μαθητές είναι ικανοί να εργάζονται ως ομάδα τόσο σε πολυεπιστημονικό επίπεδο όσο και με τους συμμαθητές τους, σεβόμενοι την αρχή της ισότητας μεταξύ ανδρών και γυναικών.
- CG4: Οι μαθητές αναπτύσσουν κριτική σκέψη και συλλογισμό και ξέρουν πώς να τα επικοινωνούν με ισότιμο και μη σεξιστικό τρόπο τόσο προφορικά όσο και γραπτά, στη δική τους γλώσσα και σε μια ξένη γλώσσα.
Συγκεκριμένες αρμοδιότητες
- CE1: Οι μαθητές επιδεικνύουν τη γνώση και την κατανόηση των γεγονότων εφαρμόζοντας έννοιες, αρχές και θεωρίες που σχετίζονται με τη Θεωρητική Χημεία και την Υπολογιστική Μοντελοποίηση.
- CE2: Επεκτείνετε ή/και αποκτήστε γνώσεις για τις βασικές μεθόδους της Κβαντικής Χημείας και αξιολογήστε κριτικά τη δυνατότητα εφαρμογής τους.
- CE3: Αποκτήστε ένα παγκόσμιο όραμα για τις διαφορετικές εφαρμογές της Θεωρητικής Χημείας και της μοντελοποίησης στους τομείς της Χημείας, της Βιοχημείας, των Επιστημών Υλικών, της Αστροφυσικής και της Κατάλυσης.
- CE4: Κατανοεί τα θεωρητικά και πρακτικά θεμέλια των υπολογιστικών τεχνικών με τις οποίες μπορείτε να αναλύσετε την ηλεκτρονική, μορφολογική και δομική δομή μιας ένωσης και να ερμηνεύσετε σωστά τα αποτελέσματα.
- CE5: Διαχειριστείτε τις κύριες πηγές επιστημονικών πληροφοριών που σχετίζονται με τη Θεωρητική Χημεία και την Υπολογιστική Μοντελοποίηση, με δυνατότητα αναζήτησης σχετικών πληροφοριών στη χημεία σε ιστοσελίδες δομικών δεδομένων, σε χημικά-φυσικά πειραματικά δεδομένα, σε βάσεις δεδομένων μοριακών υπολογισμών, με βάση επιστημονικά βιβλιογραφικά δεδομένα και στην κριτική ανάγνωση επιστημονικών εργασιών.
- CE6: Είναι σε θέση να συνεισφέρει μέσω πρωτότυπης έρευνας που διευρύνει τα σύνορα της γνώσης στη Χημική προσομοίωση, αναπτύσσοντας ένα ουσιαστικό σώμα που αξίζει, τουλάχιστον εν μέρει, αναφορά σε δημοσίευση σε εθνικό επίπεδο.
- CE7: Ο μαθητής κατανοεί τη βάση της Στατιστικής Μηχανικής που διατυπώνεται από συλλογικότητες.
- CE8: Γνωρίζει πώς να υπολογίζει συναρτήσεις διαμερισμάτων και εφαρμόζει κβαντικές και κλασικές στατιστικές σε ιδανικά συστήματα που ενδιαφέρουν τη Χημεία.
- CE9: Ο μαθητής έχει την απαραίτητη μαθηματική βάση για τη σωστή αντιμετώπιση της συμμετρίας σε άτομα, μόρια και στερεά, με έμφαση σε πιθανές εφαρμογές.
- CE10: Είστε εξοικειωμένοι με τα θεμελιώδη αξιώματα της Κβαντικής Μηχανικής που είναι απαραίτητα για την καλή κατανόηση των πιο κοινών μεθόδων που χρησιμοποιούνται στην κβαντική χημεία.
- CE11: Οι μαθητές χειρίζονται τις πιο κοινές τεχνικές προγραμματισμού στη φυσική και τη χημεία και είναι εξοικειωμένοι με τα βασικά εργαλεία υπολογισμού σε αυτούς τους τομείς.
- CE12: Μπορείτε να αναπτύξετε αποτελεσματικά προγράμματα Fortran για να χρησιμοποιήσετε αυτά τα εργαλεία στην καθημερινή σας εργασία.
- CE13: Κατανόηση των βασικών αρχών των μεθοδολογιών "ab initio" και της Λειτουργικής Θεωρίας Πυκνότητας.
- CE14: Ο μαθητής είναι σε θέση να διακρίνει τις διαφορετικές υπάρχουσες μεθόδους και πώς να επιλέξει την καταλληλότερη για κάθε πρόβλημα.
- CE15: Οι μαθητές κατανοούν και διαχειρίζονται τα μαθηματικά εργαλεία που απαιτούνται για την ανάπτυξη της Θεωρητικής Χημείας στις θεμελιώδεις πτυχές και τις εφαρμογές της.
- CE16: Γνωρίζουν θεωρίες και μεθόδους υπολογισμού που σχετίζονται με κινητικές διεργασίες και αξιολογούν κριτικά τη δυνατότητα εφαρμογής τους στον υπολογισμό των σταθερών ρυθμού.
- CE17: Ο μαθητής είναι εξοικειωμένος με υπολογιστικές τεχνικές που, βασισμένες στη μοριακή μηχανική και δυναμική, αποτελούν τη βάση για το σχεδιασμό μορίων ενδιαφέροντος σε τομείς όπως η φαρμακολογία, η ετροχημεία κ.λπ.
- CE18: Γνωρίζουν και αξιολογούν κριτικά την εφαρμογή προηγμένων μεθόδων Κβαντικής Χημείας σε σχεδόν παραγόμενα συστήματα, όπως συστήματα με μέταλλα μετάπτωσης ή διεγερμένες καταστάσεις (φασματοσκοπία και αντιδραστικότητα τους).
- CE19: Γνωρίζει τις θεωρίες και τις μεθόδους υπολογισμού για τη μελέτη στερεών και επιφανειών. κριτική αξιολόγηση της δυνατότητας εφαρμογής του σε προβλήματα κατάλυσης, μαγνητισμού, αγωγιμότητας κ.λπ.
- CE20: Γνωρίστε την ύπαρξη προηγμένων υπολογιστικών τεχνικών όπως: αγωγοί εντολών και δεδομένων, υπερβαθμωτοί και πολυβαθμιακοί επεξεργαστές, λειτουργίες αλυσίδας, παράλληλες πλατφόρμες κ.λπ.
Εγκάρσιες αρμοδιότητες
- CT1: Ο μαθητής είναι σε θέση να προσαρμοστεί σε διαφορετικά πολιτισμικά περιβάλλοντα, δείχνοντας ότι ανταποκρίνεται στην αλλαγή με ευελιξία.
- CT2: Ο μαθητής είναι οργανωμένος στην εργασία, δείχνοντας ότι ξέρει πώς να διαχειρίζεται τον χρόνο και τους πόρους που έχει στη διάθεσή του.
- CT3: Ο μαθητής έχει την ικανότητα ανάλυσης και σύνθεσης με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορεί να κατανοήσει, να ερμηνεύσει και να αξιολογήσει τις σχετικές πληροφορίες, αναλαμβάνοντας την ευθύνη για τη δική του μάθηση ή, στο μέλλον, τον εντοπισμό επαγγελματικών ευκαιριών και ευκαιριών απασχόλησης.
- CT4: Ο μαθητής έχει την ικανότητα να δημιουργεί νέες ιδέες με βάση τις δικές του αποφάσεις.
Αποτέλεσμα προγράμματος
Ο στόχος που έχει τεθεί για το Διαπανεπιστημιακό Μεταπτυχιακό στη Θεωρητική Χημεία και την Υπολογιστική Μοντελοποίηση είναι να παρέχει στον σπουδαστή προηγμένη, εξειδικευμένη και διεπιστημονική εκπαίδευση με στόχο την προώθηση της έναρξης σε ερευνητικά καθήκοντα στον τομέα της Θεωρητικής και Υπολογιστικής Χημείας.