Μεταπτυχιακό στην Αρχιτεκτονική Τοπίου
Sapienza University of Rome
Πληροφορία κλειδί
Τοποθεσία πανεπιστημιούπολης
Rome, Ιταλία
Γλώσσες
Αγγλικά, Ιταλικός
Μορφή μελέτης
Στην Πανεπιστημιούπολη
Διάρκεια
2 χρόνια
Βήμα
Πλήρης απασχόληση
Δίδακτρα
EUR 1.500 / per year *
Προθεσμία εφαρμογής
29 Jul 2024
Πρωιμότερη ημερομηνία έναρξης
Oct 2024
* ανά ακαδημαϊκό έτος
Εισαγωγή
Το πτυχίο επιδιώκει να ολοκληρώσει έναν εξειδικευμένο σχηματισμό, ενσωματώνοντας θεωρητικές-κρίσιμες γνώσεις και λειτουργικές και επαγγελματικές δεξιότητες στον τομέα του σχεδιασμού τοπίου σε μια ποικιλία κλιμάκων, παρέχοντας τις δεξιότητες για συνεργασία με άλλες επαγγελματικές προσωπικότητες στους τομείς της Αρχιτεκτονικής, της Μηχανικής και της Φυσικής Επιστήμες.
Το πρόγραμμα διαρθρώνεται, όπως και στην ΕΕ, σε μονάδες και δραστηριότητες που στοχεύουν στην παροχή των δεξιοτήτων που σχετίζονται με το σχεδιασμό, το σχεδιασμό και τη διαχείριση των διαδικασιών μετασχηματισμού τοπίου, στα φυσικά και ανθρωπικά συστατικά του, προκειμένου να ικανοποιηθούν φυσικά και ανθρώπινα λειτουργικές και αισθητικές ανάγκες. Αυτό θα γίνει ταυτόχρονα αναγνωρίζοντας τις δυνατότητες του Τοπίου (στα φυσικά, οικολογικά-περιβαλλοντικά, αισθητικά και κοινωνικοπολιτιστικά χαρακτηριστικά του), καθώς και τις δυνατότητες και τα θέματα των πλαισίων εντός των οποίων πραγματοποιούνται παρεμβάσεις, χρησιμοποιώντας αισθητικά, λειτουργικά και λειτουργικά. αρχές που βασίζονται σε συγκεκριμένες τεχνικές-επιστημονικές μεθοδολογίες.
Η γνώση που απαιτείται για τον πλήρη σχηματισμό του Αρχιτέκτονα Τοπίου, αναγνωρισμένη σε επίπεδο ΕΕ (Δήλωση EFLA, Ευρωπαϊκό Ίδρυμα Αρχιτεκτονικής Τοπίου, Βρυξέλλες, Απρίλιος 1989), περιλαμβάνει τα ακόλουθα:
- Η ιστορία και η θεωρία του τοπίου, των τεχνών, των τεχνολογιών, των ανθρωπίνων και φυσικών επιστημών και της αλληλεξάρτησής τους.
- Αισθητικές θεωρίες που επηρεάζουν το έργο του τοπίου.
- Οικολογία και η χρήση φυσικών στοιχείων ως θεμέλιο για τη διατήρηση, το σχεδιασμό, το σχεδιασμό και τη διαχείριση του τοπίου.
- Οι απαιτήσεις της αρχιτεκτονικής και της μηχανικής, σε σχέση με τα χαρακτηριστικά του τοπίου.
- Φυσικά και τεχνολογικά ζητήματα που επηρεάζουν το περιβάλλον.
- Οι σχέσεις μεταξύ ανθρώπου και περιβάλλοντος
- Η προστασία, η διατήρηση και η διατήρηση του ιστορικού τοπίου.
- Η σημασία της αρχιτεκτονικής τοπίου στις διαδικασίες σχεδιασμού και σχεδιασμού, σε περιφερειακό, εθνικό και διεθνές επίπεδο ·
- Οι μέθοδοι ανάλυσης, προπαρασκευαστικές για τον σχεδιασμό τοπίου και περιβαλλοντικών σχέσεων.
- Οι μέθοδοι και οι τεχνικές αναπαράστασης και επικοινωνίας ·
- Οι παραγωγικές, κανονιστικές και διαχειριστικές διαδικασίες, χρειάζονταν για την πραγματοποίηση σχεδίων και έργων.
- Η νομοθεσία αφορούσε την άσκηση του επαγγέλματος του Αρχιτέκτονα Τοπίου.
Το πρόγραμμα λαμβάνει υπόψη την ιδιαιτερότητα της πειθαρχίας της σύγχρονης αρχιτεκτονικής τοπίου, με αναφορά στα ακόλουθα:
- Η πραγματική του διάσταση σχεδιασμού, προσανατολισμένη στην προώθηση της ταυτότητας των τόπων
- Οι συγκεκριμένες τεχνικές και τεχνολογικές πτυχές
- Οι στόχοι αφορούσαν την ποιότητα του τοπίου
- Οι οικολογικές-περιβαλλοντικές μέθοδοι
- Οι κοινωνικοί στόχοι του έργου
- Οι περιβαλλοντικές, οικονομικές, κοινωνικές, τεχνικές και ενεργειακές πτυχές
- Ένα σύγχρονο και δυναμικό όραμα περιβαλλοντικών πτυχών
Για τους σκοπούς αυτούς, η συνήθης προσφορά εκπαίδευσης μπορεί να ενσωματωθεί σε δραστηριότητες που σχετίζονται με την οργάνωση, τη συμμετοχή και τη διαχείριση σεμιναρίων και εργαστηρίων, σε εθνικό και διεθνές επίπεδο.
Εισαγωγές
Διδακτέα ύλη
Το Πρόγραμμα διαρθρώνεται σε μονοθεματικές ενότητες, διεπιστημονικά εργαστήρια, καθώς και σε εργαστήρια, σεμινάρια, ξεναγήσεις, πρακτικής άσκησης ή/και στάδια, εστιάζοντας στην ενοποίηση μεταξύ των θεμάτων και στη συνέργεια μεταξύ των διαφορετικών διδακτικών τρόπων.
Οι θεωρητικές ενότητες ασχολούνται με αυτό το σύνολο γνώσεων που είναι θεμελιώδες για την ανάλυση και την κατανόηση συστημάτων τοπίου, για τον σχεδιασμό και τη διαχείριση συστημάτων πρασίνου, σε ποικίλες κλίμακες, για τη διατήρηση κήπων και το σχεδιασμό τοπίου.
Τα διεπιστημονικά εργαστήρια πειραματίζονται, σε συγκεκριμένα πεδία ή/και τομείς, με εμπειρίες που βελτιώνουν τις δεξιότητες που απαιτούνται για τον καθορισμό σύνθετων θεμάτων σχεδιασμού, όσον αφορά την ανάγνωση, την κατανόηση και την επίλυση του σχεδιασμού, προσφέροντας λύσεις που χρησιμοποιούν παραδοσιακά και καινοτόμα όργανα. Τα εργαστήρια προωθούν διεπιστημονικές προσεγγίσεις, συμπεριλαμβανομένων σεμιναρίων μέσω των οποίων οι φοιτητές μπορούν να ενσωματώσουν τη γνώση που αποκτήθηκε μέσω των θεωρητικών ενοτήτων.
Το Πρόγραμμα ευνοεί την ενσωμάτωση θεμάτων για την επίτευξη σύνθετου σχηματισμού. Διαρθρώνεται σε τρεις φάσεις, οι οποίες εκτυλίσσονται σε τέσσερα εξάμηνα.
Η πρώτη φάση συμπίπτει με το πρώτο εξάμηνο. Χαρακτηρίζεται από τη διαδικασία εξισορρόπησης των – συχνά πολύ διαφορετικών – διαμορφωτικών προφίλ νέων μαθητών μέσω μονοθεματικών ενοτήτων, κυρίως θεωρητικών και τεχνικών. Αποτελείται από τις ακόλουθες ενότητες: Αισθητική Τοπίου, Θεωρίες Σύγχρονου Τοπίου, Μελέτες Φυτογεωγραφίας και Γεωβοτανικής, Αστική Δασοκομία και Τοπίο και Αναπαράσταση Τοπίου.
Η δεύτερη φάση συμπίπτει με το δεύτερο και το τρίτο εξάμηνο. Επικεντρώνεται στη διαμόρφωση του μαθητή στο σχεδιασμό, μέσω τεσσάρων διεπιστημονικών, θεματικών εργαστηρίων και ορισμένων μονοθεματικών ενοτήτων, που ενσωματώνουν περαιτέρω τα εργαστήρια.
Τα εργαστήρια αντιπροσωπεύουν τον πυρήνα της διαμόρφωσης του μαθητή στο σχεδιασμό. Ασχολούνται με τα κύρια θέματα των ειδικών δεξιοτήτων του Αρχιτέκτονα Τοπίου, όπως καθορίζονται από το πλαίσιο δεξιοτήτων του Αρχιτέκτονα Τοπίου, όλα προσανατολισμένα σε αρχές βιωσιμότητας, οικολογικές παρεμβάσεις, ενημερωμένες πολιτιστικές και σχεδιαστικές προτάσεις.
Η άρθρωση των εργαστηρίων σε ενότητες παρέχει στους φοιτητές πληροφορίες και πρακτικές που είναι χρήσιμες σε μεμονωμένες εμπειρίες σχεδιασμού, για να επιτύχουν μια εμπειρία του έργου που ενσωματώνει διαφορετικές επιστημονικές γνώσεις και γλώσσες.
Το πρώτο μέρος αυτής της φάσης (πρώτο έτος, δεύτερο εξάμηνο) αποτελείται από τα ακόλουθα: Στούντιο Σχεδιασμού Τοπίου I, που αποτελείται από Σχεδιασμό Κήπων και Τοπίου, Διαχείριση Τοπίου και Υδάτων και Οικονομική Αξιολόγηση Τοπίου. Στούντιο αποκατάστασης και τοπίου, που αποτελείται από: Διατήρηση και Αξιοποίηση Τοπίου, Προστασία και Προστασία Φυτών. η μονοθεματική ενότητα Γεωτεχνικών Μελετών Εδαφών. και μια ενότητα επιλογής.
Το δεύτερο μέρος αυτής της φάσης (δεύτερο έτος, πρώτο εξάμηνο) αποτελείται από τα ακόλουθα: Στούντιο Σχεδιασμού και Υποδομών Τοπίου, που αποτελείται από Σχεδιασμό Τοπίου, Σχεδιασμό Τοπίου και Οικολογία Τοπίου. Landscape Design Studio II, που αποτελείται από Αρχιτεκτονική Τοπίου, Αστική Γεωργία και Τοπίο και Αστικό Σχεδιασμό.
Η τρίτη φάση ολοκληρώνει τη διαδικασία διαμόρφωσης, μέσω των μονοθεματικών ενοτήτων επιλογής και της εκπόνησης της τελικής διατριβής (η τελική εξέταση) και άλλων συμπληρωματικών διαμορφωτικών δραστηριοτήτων.
Οι κύριες μέθοδοι αξιολόγησης συνίστανται στην αξιολόγηση της ακρίβειας της διαδικασίας που ακολουθείται και των δεξιοτήτων σχεδιασμού που αποκτήθηκαν, δηλαδή στην κοινή εφαρμογή της ποικιλίας των θεωρητικών και τεχνικών γνώσεων που αποκτήθηκαν σε κάθε ενότητα και στοχεύουν στη διαμόρφωση του έργου. Αυτό αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό μέρος των μονάδων. Οι ενδιάμεσες και οι τελικές εξετάσεις επιτρέπουν έναν συνεχή αναπροσανατολισμό της διαδικασίας και μια συνεχή άσκηση συστηματοποίησης της γνώσης.
Επομένως, η αξιολόγηση αφορά τόσο τις συνολικές ποιότητες του τελικού προϊόντος των μονάδων ή στούντιο όσο και με την ακρίβεια και τη συνοχή των φάσεων και των διαδικασιών παραγωγής που πραγματοποιούνται από φοιτητές και διδάσκοντες κατά την προσέγγιση του σχεδιαστικού προϊόντος. Τα ενδιάμεσα τεστ ή μερικές εργασίες, μέσω της εμπειρίας της «πρακτικής άσκησης σχεδιασμού», δηλαδή της άσκησης επίσης σε διαφορετικά αντικείμενα, αντιπροσωπεύουν από μόνα τους μορφές αξιολόγησης της ικανότητας του μαθητή να εφαρμόσει τις γνώσεις και τις δεξιότητες που αποκτήθηκαν.
Πρώτος χρόνος
- Αισθητική τοπίου
- Θεωρίες του σύγχρονου τοπίου
- Ανάπτυξη εφαρμοσμένης φυτογεωγραφίας και γεωβοτανικής
- Αστική δασοκομία και τοπίο
- Αναπαράσταση τοπίου
- Στούντιο σχεδιασμού τοπίου 1
- Στούντιο αποκατάστασης και τοπίου
- Γεωτεχνικές μελέτες εδαφών
Δεύτερη χρονιά
- Στούντιο υποδομής σχεδιασμού και τοπίου
- Στούντιο σχεδιασμού τοπίου 2
- αγγλική γλώσσα
- Πρακτική άσκηση – εργαστήριο – γνώσεις Η/Υ
- Τελική δοκιμασία
Αποτέλεσμα προγράμματος
Οι απόφοιτοι θα μπορούν:
- Εντοπίζουν τις προοπτικές και τους στόχους για τη συνεχή διαμόρφωσή τους και διαθέτουν τα μέσα για τη συνεχή αναβάθμιση των γνώσεών τους.
- Εισέλθετε και συμμετέχετε στην πολιτιστική, οικονομική και επαγγελματική ζωή.
- Λειτουργούν με συγκεκριμένους βαθμούς αυτονομίας, ανάλογα με το επαγγελματικό τους προφίλ.
- Διαχειριστείτε και αξιολογήστε τον επαγγελματισμό τους, τόσο ατομικά όσο και εντός ομάδων εργασίας.
Η απόκτηση αυτών των δεξιοτήτων επαληθεύεται μέσω των εξετάσεων και της τελικής εξέτασης.
Υποτροφίες και Χρηματοδότηση
Μπορούμε να προσφέρουμε τέτοιες βολικές τιμές χάρη στη δημόσια χρηματοδότηση από το Υπουργείο Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Ιταλίας. Επιπλέον, οι φοιτητές μπορούν να υποβάλουν αίτηση για διάφορες υποτροφίες που διατίθενται σε διαφορετικά επίπεδα, που απονέμονται βάσει ακαδημαϊκής αξίας ή/και οικογενειακού εισοδήματος.
Εκθεσιακός χώρος
Ευκαιρίες καριέρας
Ο Αρχιτέκτονας Τοπίου μπορεί να ασκήσει τις περιγραφόμενες δραστηριότητες στην ιδιωτική πρακτική ή ως σύμβουλος, στο πλαίσιο διαδικασιών σχεδιασμού, σχεδιασμού ή διαχείρισης που προωθούνται στη δημόσια ή ιδιωτική σφαίρα. Οι απόφοιτοι μπορούν επίσης να εργαστούν ως Λειτουργοί ή Διευθυντές σε δημόσιους φορείς σχεδιασμού και ελέγχου ή ιδιωτικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στους τομείς του σχεδιασμού και της προώθησης τοπίου.
Περαιτέρω ευκαιρίες σταδιοδρομίας αντιπροσωπεύονται από την επιδίωξη μόρφωσης τρίτου επιπέδου, διδακτορικών σπουδών και σχολών εξειδίκευσης.
Οι απόφοιτοι που διαθέτουν επαρκή αριθμό ECTS στα SSD που καθορίζονται από την κείμενη νομοθεσία μπορούν να υποβάλουν αίτηση για εισαγωγικές δοκιμασίες για δευτεροβάθμια εκπαίδευση.